ایثار اجتماعی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 42639
دوشنبه - 16 آبان 1401 - 23:15

ثبت ۳ هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید در سامانه جامع فدک

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ثبت ۳ هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه جامع فدک خبر داد.

ثبت ۳ هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید در سامانه جامع فدک

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ثبت ۳ هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه جامع فدک خبر داد.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی درباره سامانه جامع فدک، گفت: سامانه جامع فدک ویژه ثبت املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان‌های وابسته تکمیل و راه‌اندازی شده است، با استفاده از این سامانه امکان مدیریت صحیح دارایی‌های بنیاد و اخذ گزارش‌های مدیریتی فراهم شده و اطلاعات ناقصی که از گذشته به صورت پراکنده و جزیره‌ای ثبت شده بود در این سامانه متمرکز و اطلاعات ناقص پالایش، تکمیل و رفع نقص شد.

معاون رئیس جمهور گفت: حدود ۳ هزار فقره از اموال و املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه جامع فدک ثبت شده است و طرح ساماندهی املاک بنیاد در استان‌ها با سفرهای استانی پیگیری می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه مصالحه با متصرفین املاک بنیاد نیز تدوین و تصویب شده است. ۶ هزار مورد مصالحه باید انجام شود که تا سال گذشته ۵۳۰ مورد مصالحه انجام شده است، درباره پرونده و اختلافات حقوقی ۳۱۵ فقره رأی برای املاک مرتبط بنیاد صادر شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: در مورد پروژه ساخت خانه ایثار و مرکز نگهداری سالمندان ایثارگر ۱۰ خانه ایثار برای نگهداری سالمندان ایثارگر احداث شد و تا پایان سال در ۶ استان خانه ایثار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در شریف‌آباد قزوین ۱۳ هزار هکتار تغییر کاربری و مجوز مسکونی دریافت کردند که ظرفیت خوبی برای حل مشکل مسکن ایثارگران آن منطقه است.

محسن فرج‌اللهی، مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر گفت: یکی از دستورالعمل‌هایی که سازمان بنا بر تأکید دکتر قاضی‌زاده داشتند ایجاد شفافیت در اطلاعات و موجودی‌ها و دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و ایجاد یک ساختار مناسب جهت تصمیم‌گیری صحیح نسبت به دارایی‌هاست.

وی افزود: لازم بود یک سامانه دقیق و هوشمند در بخش خدمات ماشینی این سازمان طراحی شود که این اتفاق افتاد و توانستیم اطلاعات کامل املاک و دارایی‌های بنیاد را در مدت کمتر از یک سال ثبت و ضبط کنیم و املاک تفکیک و دسته‌بندی شوند تا مدیریت صحیح بر آنها اعمال شود.

مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر افزود: اتفاق خوبی در این حوزه افتاد و نتیجه این ثبت اطلاعات این بود که طرح‌های متعددی در حوزه املاک ارائه کردیم از جمله طرح تمرکز اسناد و ایجاد ارزش افزوده که توانستیم سرمایه غیر مولد را به سرمایه مولد تبدیل کنیم.

وی گفت:  پس از مشخص شدن دارایی‌ها طرح جهش تولید مسکن مورد توجه قرار گرفت و پروژه‌های متعددی در راستای تأکید رهبر انقلاب مبنی بر ساخت و تولید مسکن و همچنین برنامه‌های دولت در دستور کار قرار گرفت که ۲۶ پروژه مورد مطالعه قرار گرفت و ۸۰۰ واحد در حال آغاز عملیات است.