آوای شهر » خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 42497
سه شنبه - 10 آبان 1401 - 05:47

آغاز رویداد «ریحان شهر» در منطقه ۲ تهران

دومین رویداد ریحان شهر با حضور تعدادی از مدیران شهری ،نخبگان و پتانسیل‌های منطقه۲ تهران و با هدف توانمندسازی و بهره گیری از پتانسیل کنشگران اجتماعی فعال در حوزه زن و خانواده آغاز شد.

آغاز رویداد «ریحان شهر» در منطقه ۲ تهران

دومین رویداد ریحان شهر با حضور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ، شهردارمنطقه ۲ تهران و تعدادی از مدیران شهری ،نخبگان و پتانسیل‌های منطقه۲ با هدف توانمندسازی و بهره گیری از پتانسیل کنشگران اجتماعی فعال در حوزه زن و خانواده برای تحقق حاکمیت مردم برشهر و ایجاد و ارتقای تعلق زنان و خانواده ها به شهر آغاز شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مهدی صالحی، شهردار منطقه در این نشست گفت: ریحان شهر یکی از رویدادهای اجتماعی ارزشمندی است که با رویکر خدمت رسانی بهتر به شهروندان با بهره مندی از مشارکت بانوان اجرا می شود.وی بااشاره به رویکرد مدیریت شهری در توجه به روح شهر گفت:مدیریت شهری منطقه در همین راستا آمادگی اجرای برنامه های پیش بینی شده در حوزه بانوان و خانواده را اعلام می کند.

مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در ادامه این نشست با بیان اینکه در طرح ریحان شهر، شهرداری میزبان نیست بلکه مردم و تشکل‌های مردمی میزبان هستند، گفت: به طور معمول این مرسوم است که یک الگوی یکپارچه برای موضوعات پیرامونی در همه شهرها و محلات اجرا شود اما باید اینگونه باشد که نوآوری داشته باشیم و این نوآوری با تنوع و تکثر همراه باشد.

وی افزود: با توجه به پیچیدگی موضوعات جامعه شهری ما باید همه را درگیر فهم و حل موضوع کنیم و برهمین اساس طرح ریحان شهر به عنوان یک فرآیند بزرگ مردمی برای تحقق مردمی‌سازی، مشارکتی بودن حکمرانی شهری اجرا می شود.

اردبیلی با تاکید بر اینکه باید تک‌تک پروژه‌های خردمقیاس را به رسمیت بشناسیم اظهار داشت: همه آنچه در مدیریت شهری برای حل مسائل انجام می‌دهیم، باید از دل مردم و کنشگران برخیزد و مدل‌های متکثر مردمی نوآورانه محله و موضوع محور خلق کنیم، مردم خلق می‌کنند و ما در تسهیل گری و ریل‌گذاری کمک می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زنان یک ظرفیت بی‌نظیر در جامعه هستند و باید آنها را در قامت حلال مسائل بدانیم، گفت: زنان در ساختارهای رسمی فرصت بیشتری برای نگاه به پیرامون خود دارند و بیشتر به محیط پیرامون زندگی خود می‌پردازند و نگاه فعال یک زن کنشگر به محیط پیرامونی باعث کشف و حل موضوعات می‌شود، مشاهده شده است که خانم‌های یک محله با راهکار وضعیت را بهبود بخشیدند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به تجربیات موفق مرحله اول طرح ریحان شهر که در تعدادی از مناطق اجرایی شد اظهار داشت : فاز نخست طرح با مشارکت کنشگران اجتماعی و بانوان محلات نتایج و چشم انداز خوبی را داشت و امید می رود با فراگیر شدن این رویداد اجتماعی در منطقه ۲ اتفاقات خوبی رقم بخورد که الگویی برای سایر مناطق و همچنین سایر شهرها باشد.

وی با بیان اینکه ما برای ایجاد اوج خلاقیت زنانه، تسهیل‌گری می‌کنیم، تا اتفاقی که به دنبال آن هستیم به وقوع بپیوندد گفت: تلاش و تمرکز می‌کنیم تا طرح‌های ما در چند ماه پیش رو یک نتیجه عینی خلق کند.