خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 42461
جمعه - 6 آبان 1401 - 13:14

تخصیص ۵۰ هزار هسته پردازشی به دانشگاه پیام نور

براساس این تفاهم نامه قرار است ۵۰ هزار هسته پردازشی به دانشگاه پیام نور تخصیص یابد که با این میزان، زیرساخت های شرکت های نوپا آماده سازی می شود.

تخصیص ۵۰ هزار هسته پردازشی به دانشگاه پیام نور

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت میزان تجارت الکترونیک کل کشور در سال ۱۴۰۰ را هزار و ۲۳۰ همت عنوان کرد و با اشاره به ابعاد بزرگ ظرفیت های خالی در این تجارت گفت: دانشگاه به عنوان رکن اساسی تربیت نیروی انسانی می تواند نقش موثری در تکمیل و افزایش این ظرفیت ایفا کند.

به گزارش گروه دانشگاه آوای جامعه، کلاهدوزان سهم تجارت الکترونیکی کشور ایران را ۲۵ درصد خرده فروشی دنیا دانست و با عنوان اینکه این سهم به طور متوسط به میزان ۸ درصد با متوسط جهانی فاصله دارد، افزود : قریب به ۶۰۰ همت در این عرصه دارای ظرفیت خالی هستیم که دانشگاه ها می توانند به طور قابل توجهی در زمینه تکمیل این ظرفیت کمک کنند.

وی به کمبود نیروی انسانی در حوزه تجارت الکترونیک اشاره کرد و اظهار داشت:  ۶۰ درصد اشتغال در این صنعت مناسب افراد زیر ۴۰ سال است که این ظرفیت قابل توجهی برای آینده جوانان کشور خواهد بود.

کلاهدوزان با اشاره به مفاد تفاهم نامه مشترک با دانشگاه پیام نور عنوان کرد: براساس این تفاهم نامه قرار است ۵۰ هزار هسته پردازشی به دانشگاه پیام نور تخصیص یابد که با این میزان، زیرساخت های شرکت های نوپا آماده سازی می شود و سرعت ورود به بازار را برای این شرکت ها افزایش خواهد داد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت گفت: همچنین مقرر شده است که در فاز اول به میزان ۲۰ هزار مترمربع از فضاهای تخصیصی دانشگاه پیام نور با رویکرد اولویت مناطق محروم، توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت از لحاظ اداری برای استقرار شرکت های تجارت الکترونیکی تجهیز شود و در فاز دوم نیزبرای تجهیز ۵۰ هزار مترمربع دیگر اقدامات لازم صورت گیرد.