آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 42354
پنجشنبه - 28 مهر 1401 - 19:44

مشارکت بیش از هزار و ۴۴۳ ایده در رویداد ایده پردازی تهران۱۴۰۴

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از مشارکت بیش از هزار و ۴۴۳ ایده در رویداد ایده پردازی تهران ۱۴۰۴ خبر داد.

مشارکت بیش از هزار و ۴۴۳ ایده در  رویداد ایده پردازی تهران۱۴۰۴

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از مشارکت بیش از هزار و ۴۴۳ ایده در رویداد ایده پردازی تهران ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: پس از انجام ارزیابی های اولیه تعداد ۱۱۵ ایده به مرحله نهایی راه یافت.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مدیریت شهری تهران برای جلب مشارکت عموم شهروندان تهران، متخصصان و دانشگاهیان، اولین رویداد مردمی ایده پردازی شهری تهران با عنوان «تهران ۱۴۰۴» را اجرا کرد، این رویداد مشارکت عمومی در حل موضوعات مهم و دارای اولویت کلانشهر تهران و دیگر کلانشهرهای ایران را دنبال کرد.

در این رویداد تخصصی و مردمی، دانشگاهیان، کارکنان مدیریت شهری و تمامی شهروندان پایتخت و کلانشهرها امکان مشارکت داشتند.

این رویداد در ۵ محور فرآیند صدور پروانه ساختمان، سازوکارهای جدید درآمد پایدار شهری، مدل و نحوه مشارکت‌های مردمی و اجتماعی در مدیریت شهری، روش‌های خلاقانه و نوین در مدیریت پسماند و بازیافت و طرح‌ها و ایده‌های نو در رفع مسئله ترافیک و حمل و نقل عمومی برگزار شد. اولین دوره رویداد را پشت سر گذاشتیم و این رویداد به طور فصلی با عناوین دیگری از اولویت‌های مدیریت شهری برگزار می شود.

در حوزه ترافیک و حمل و نقل عمومی ۲۸۶ ایده، مشارکت ها مردمی ۲۵۹ ایده، مدیریت پسماند و بازیافت ۲۷۰ ایده، ساز و کارهای جدید درآمد پایدار ۲۷۶ ایده و صدور پروانه ساختمان ۳۵۲ ایده ارسال شده است.

ایده های ارسال شده در دو مرحله توسط ارزیابان متخصص در محورهای مربوطه ارزیابی شده است، در بخش کارکنان ارسال ایده از طریق سامانه نظام پیشنهادات انجام و ارزیابی نیز از طریق همین سامانه انجام شد، در بخش مردمی و دانشگاهی نیز ارزیابی توسط ارزیابان تخصصی انجام شده است.

گفتنی است، در روز اختتامیه این ایده ها در ۵ پنل تخصصی توسط ۵ داور به رای گذاشته می شود و از این تعداد ۱۵ ایده به مرحله نهایی راه پیدا می کنند. در محله نهایی هیات داوران ۳ ایده را به عنوان برگزیدگان رویداد اعلام کرده و در نهایت ایده های برتر اول تا سوم توسط خود شرکت کنندگان و با هدف مشارکت حداکثری ایده پردازان در این فرایند انتخاب می شوند، همچنین بانک شهر از ایده‌های با قابلیت سرمایه گذاری در تمام بخش‌ ها تا ۱۰ میلیارد تومان حمایت در قالب سرمایه گذاری خواهد داشت.