آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 42345
پنجشنبه - 28 مهر 1401 - 23:26

مانور امداد و نجات در بوستان سرخه‌حصار برگزار شد

مانور آتش سوزی و امداد و نجات در بوستان جنگلی سرخه‌حصار در راستای آمادگی و مقابله با حوادث در محدوده بوستان جنگلی سرخه‌حصار منطقه ۱۳ برگزار شد.

مانور امداد و نجات در بوستان سرخه‌حصار برگزار شد

مانور آتش سوزی و امداد و نجات در بوستان جنگلی سرخه‌حصار با حضور نهاد های تخصصی شرکت کننده، آتش نشانی، اورژانس، عوامل ستاد پیشگیری و مدیریت بحران منطقه و ناحیه ۴ در راستای آمادگی و مقابله با حوادث در محدوده بوستان جنگلی سرخه‌حصار منطقه ۱۳ برگزار شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت :این مانور با هدف کاهش آسیب ها و افزایش آمادگی جهت مقابله با حوادث غیر مترقبه و آتش سوزی و کاهش خسارت آن در بوستان جنگلی سرخه حصار اجرا شده است .

شهردار منطقه ۱۳ افزود : براساس سناریو فرضی ماموران کلانتری ضمن مشکوک شدن به خودرویی در بوستان جنگلی سرخه حصار دستور توقف ان خودرو را می دهند که به دلیل سرپیچی از فرمان پلیس و عدم کنترل خورو به یک کانکس برخورد کرده وموجب آتش سوزی خودرو وکانکس ومصدومیت نگهبان می شود وشهروندان با عوامل بیسیم و شهرداری منطقه ۱۳و آتشنشانی تماس می گیرند .

وی با اشاره به اینکه پس از اعزام تیم ارزیاب ناحیه ۴ و عوامل اجرایی به محل حادثه فرضی با دستور رئیس ستاد مدیریت بحران ناحیه ،نوار خطر توسط عوامل ۱۳۷ ناحیه برای جلوگیری از ورود شهروندان به محل حادثه کشیده شد، اظهار داشت : امنیت محل توسط نیروهای انتظامی ایجاد و عوامل آتش نشانی حریق را اطفا کردندو مصدوم توسط عوامل اورژانس بررسی و منتقل شد .

محمد هادی علی احمدی با تاکید بر اینکه شناسایی علل حوادث و سوانح و فراهم کردن شرایط پیش‌گیری و مقابله با آن‌ها می‌تواند خسارات احتمالی را به حداقل برساند، گفت :سنجش میزان توانایی پرسنل ستاد مدیریت بحران و سایر کار گروه های تخصصی شهرداری منطقه ۱۳، مشخص شدن سهم و نقش مسئولیت های هر کدام از ارگان ها و ارزیابی کیفیت دوره های آموزشی ستاد به شهروندان آموزش دیده از اهداف اصلی این مانور بود.