آوای شهر » ایثار اجتماعی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 42190
دوشنبه - 18 مهر 1401 - 13:36

افزایش کمک هزینه معیشت خانواده شهدای شهرداری

مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران از افزایش ۳۰۰ درصدی کمک هزینه معیشت خانواده شهدای شهرداری تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش کمک هزینه معیشت خانواده شهدای شهرداری

مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران از افزایش ۳۰۰ درصدی کمک هزینه معیشت خانواده شهدای شهرداری تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  محمد بنی حسن مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران در حاشیه بازدید از سه خانواده شهید شهرداری تهران که پیش از ظهر امروز و در ادامه بازدیدهای دوره‌ای از خانواده شهدا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و ارج نهادن به سال‌ها صبر و استقامت خانواده شهدا، ارتقا سطح رفاه جامعه ایثارگری را از اولویت‌های مهم اداره کل رفاه و امور ایثارگران عنوان کرد و گفت: خادمین شهدا در این اداره کل همواره قدردان ایثار و جانفشانی قهرمانان ملی خود بوده‌اند و در حوزه تکریم و تعظیم به این قشر معزز هیچگاه کوتاهی نخواهند کرد.

وی ارائه خدمات هدفمندتر به ایثارگران را از مهمترین اولویت‌های این دوره از مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: افزایش ۳۰۰ درصدی کمک هزینه معیشت خانواده شهدای شهرداری تهران از جمله اقدامات مؤثر در راستای کاهش مشکلات اقتصادی این قشر معزز است.

مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران شارژ فصلی معیشتی خانواده‌های شهدای شهرداری تهران را مختص والدین و همسران شهید دانست و اظهار داشت: در راستای کمک به خانواده معزز شهدای شهرداری تهران و تحت عنوان کمک معیشت مبلغ سه میلیون تومان در چهارچوب دستورالعمل ابلاغی از سوی شهردار تهران در پایان هر فصل به حساب هریک از والدین و همسران شهید واریز می‌شود.

بنی حسن در ادامه ابلاغ افزایش کمک هزینه نگهداری از معلولین شهرداری تهران را خاطرنشان کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های درمان و معیشت و در راستای حمایت از معلولان، کمک هزینه نگهداری و درمان کارکنان معلول و همچنین افراد معلول تحت تکفل کارکنان شاغل در شهرداری تهران به میزان ۴۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گفته مدیر کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران این مبلغ با توجه به شدت و درجه معلولیت به میزان هشتصد، یک میلیون و صد و نیز یک میلیون و چهارصد هزارتومان تعیین شده که به صورت ماهانه به حساب کارکنان مشمول واریز خواهد شد.

وی دامنه شمول این دستورالعمل را کارکنان معلول، همسر و فرزندان معلول تحت تکفل کارکنان شهرداری تهران اعم از ثابت و قراردادی در حوزه‌های ستادی، مناطق ۲۲ گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته شهرداری تهران ذکر کرد و افزود: این حمایت در راستای کمک به باز توانی، نوتوانی و قادر سازی افراد معلول و همچنین ایجاد فراغت خاطر و افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان بوده و از این ماه واریز خواهد شد.

مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران تصریح کرد: فرزندان معلول تحت سرپرستی کارکنان شهرداری تهران نیز در صورت ارائه اسناد و مدارک قانونی در دامنه شمول این دستورالعمل قرار خواهند گرفت.

بنی حسن با بیان اینکه در این دوره به سطح رفاه و معیشت ایثارگران توجه جدی شده است گفت: امیدوارم این اقدامات با رضایت جامعه هدف توأم شود.