آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 42142
یکشنبه - 17 مهر 1401 - 00:02

تکریم ۲۰۰ سالمند در «یک روز خوب»

ویژه برنامه «یک روز خوب » ویژه سالمندان در قالب چندین برنامه سلامت محور در نگارخانه شرق تهران برگزار شد.

تکریم ۲۰۰ سالمند در «یک روز خوب»

ویژه برنامه «یک روز خوب » ویژه سالمندان در قالب چندین برنامه سلامت محور در نگارخانه شرق تهران برگزار شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه۱۳  ضمن گرامیداشت روز جهانی سالمند گفت: ویژه برنامه یک روز خوب با هدف فعال سازی سالمندان و تامین سلامت آنان، تکریم جایگاه آنان و ایجاد امنیت روحی و جسمی از سوی اداره سلامت اجرایی شده است.

وی افزود : برنامه بزرگداشت مقام سالمندان که هر ساله به مناسبت روز جهانی سالمند برگزار می شود فرصتی برای تکریم جایگاه سالمندان، حساس سازی عموم جامعه، شناسایی ظرفیت های اجتماعی حمایت طلبی درباره نیازها و مطالبات سالمندان و خانواده آنها است.

شهردار منطقه ۱۳ افزود: در این برنامه ، حدود۲۰۰ نفر از سالمندان منطقه در نگارخانه شرق حضور یافتند، ضمن استفاده از خدمات سلامت محور، در برنامه هایی که برای آنان تدارک دیده شده است، شرکت کردند، محمد هادی علی احمدی با اشاره به اهمیت سلامت این قشر گفت: چکاپ های سلامتی از جمله تست قند و فشار خون، مشاوره فردی و شنوایی سنجی در این برنامه انجام شد.

وی بازی های سالمندی و رقابت آنها در ۶ بازی و تقدیر از سالمندان نخبه و فرهیخته از دیگر برنامه های اجرایی در این روز عنوان کرد و گفت: تاکیدات و منویات دین مبین اسلام و احترام به بزرگان به عنوان یک سنت حسنه است و همواره باید به این نکته توجه داشت که درباره افراد مسن و سالمندان علاوه بر احترام دارند باید از تجارب ارزشمند آنان نیز استفاده کرد.