تاکید بر استفاده از ظرفیت های گردشگری ایستگاههای مترو
میتوانیم از ایستگاه مترو بهعنوان محلی برای تولید صنایع دستی و عرضه آنها به مردم استفاده کنیم، چرا که این کارها باعث افزایش روحیه و نشاط مردم میشود.
در آستانه هفته گردشگری جلسه مشترکی بین شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برای استفاده از ظرفیت فضاهای مترو برگزار شد.
به گزارش گروه شهری آوای جامعه، این جلسه با حضور علیاصغر شالبافیان حسینآبادی معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، جهانشاهی معاون توسعه گردشگری داخلی، سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، عباس شخصی میبدی دستیار شهردار در پیگیری ویژه امور اجرایی و حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه و مجید رستمی قائممقام عملیات این شرکت برگزار شد.
در این جلسه مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی گفت: ما به دنبال ایجاد گذرگاههای مهارتی در ایستگاههای مترو هستیم.
حامد عباسی نامی افزود: شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه میتواند در هفته گردشگری فضاهای مناسبی را در ایستگاهها در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا ظرفیتهای گردشگری و سرمایهگذاری در آن هرچه بهتر به شهروندان و مسافران معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه یک و نیممیلیون مسافر از متروی تهران استفاده میکنند گفت: با توجهبه بازگشایی مدارس آمار مسافری افزایش پیدا میکند و پتانسیل مناسبی برای اجرای گذرگاههای مهارتی و معرفی صنایعدستی استانها در ۱۴۴ ایستگاه وجود دارد، اما با توجه به زمان محدودی که تا بازگشایی مدارس داریم امکان تجهیز و ایجاد گذرگاه مهارتی در تمامی ایستگاهها وجود ندارد، در این مدت کوتاه میتوانیم در ایستگاههای منتخب کار را آغاز کنیم.
نامی تصریح کرد: با توجه به تردد بالا در ایستگاهها باید جانمایی فضاها کارشناسی شده باشد تا در عبور و مرور مسافران شاهد ازدحام و اختلال نباشیم.
وی همچنین ضمن اشاره به رویداد جام جهانی گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی میتواند موقعیت خوبی برای گردشگری ورزشی باشد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: متروی تهران آماده پذیرایی از تکتک استانها برای معرفی نمادها و آیینهای گوناگون در قالب برگزاری نمایشگاههای دائمی یا مناسبتی است.
در ادامه معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاههای مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیتهایی فرهنگی و گردشگری کشور است و امیدواریم باتوجهبه شکلگیری زمینههای لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد.
علیاصغر شالبافیان با اشاره به اینکه گردشگری فردی نیز در حال حاضر رواج دارد گفت: این گردشگران بیشتر از مترو برای تردد استفاده میکنند، در صورت داشتن اپلیکیشنهای سفر فرصت انتشار سریع ظرفیتها را از طریق این افراد میتوانیم ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه متروی تهران روزانه با حجم زیادی از شهروندان مواجه است گفت: میتوانیم از ایستگاه مترو بهعنوان محلی برای تولید صنایع دستی و عرضه آنها به مردم استفاده کنیم، چرا که این کارها باعث افزایش روحیه و نشاط مردم میشود.
علیاصغر شالبافیان تصریح کرد: در هفته گردشگری کلیپهای زیبایی را در جهت معرفی ظرفیتهای گردشگری در ایران تهیه کردیم که میتواند جذابیتهای سرمایهگذاری در این حوزه را نشان دهند.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از تولید محتوای گردشگری شهری و توسعه ریلی خبر داد و گفت: در صورت شناسایی و معرفی فضا، امکان ارائه محتوا در مانیتور ایستگاهها و قطارها را داریم، همچنین آمادگی لازم برای اجرای برنامههای فرهنگی در ایستگاهها وجود دارد.
گفتنی است، براساس توافقات انجام شده همکاریهای وزارت گردشگری و شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در هفته گردشگری (۶ تا ۱۲ مهرماه) با هدف گرامیداشت روز جهانی جهانگردی با محوریت توسعه گردشگری شهری آغاز خواهد شد.