آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 41730
دوشنبه - 14 شهریور 1401 - 01:17

برنامه ریزی برای معرفی امامزادگان/ برگزاری کنگره بزرگداشت امام زاده مشهد اردهال

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حدود یک ماه پیش که تفاهمنامه ای بین وزیر میراث فرهنگی و ریاست سازمان اوقاف به امضا رسید که این تفاهم‌نامه سه محوردارد، یکی از آنها محور گردشگری مذهبی است.

برنامه ریزی برای معرفی امامزادگان/ برگزاری کنگره بزرگداشت امام زاده مشهد اردهال

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حدود یک ماه پیش که تفاهمنامه ای بین وزیر میراث فرهنگی و ریاست سازمان اوقاف به امضا رسید که این تفاهم‌نامه سه محوردارد، یکی از آنها محور گردشگری مذهبی است.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در گفت گو با خبرنگار فرهنگی «آوای جامعه» افزود: به طور طبیعی در محور گردشکری مذهبی با همکاری میراث فرهنگی نسبت به معرفی اماکن مذهبی که دارای سابقه تمدنی و میراثی هستند برای گردشگران خارجی و داخلی و بستر های فضای مجازی که وجود دارد، اقدام خواهیم کرد.

معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه دومین اقدامی که در حال برنامه ریزی آن هستیم، برگزاری جشنواره بقاع متبرکه است عنوان کرد: ما در این سال ها شاهد برگزاری جشنواره‌های گوناگون برای بقاع متبرکه بودیم، جشنواره هایی با موضوع عکاسی، خوشنویسی، شعر و قصه در محور‌های گوناگون برگزار شد و ارزیابی و ترازبندی موضوعات باعث ایجاد بحث های رقابتی در سایت ها و فضای مجازی شد و به دنبال برنامه ریزی برای اجرای گسترده این جشنواره ها با محوریت بقاع متبرکه هستیم.

بنابر اظهارات حجت‌الاسلام غلامرضا عادل یکی دیگر از برنامه ها که در سال گذشته هم اجرا شد و برای معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه نقش مهمی داشت، برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت یحیی ابن زید در گنبد کاووس استان گلستان بود که در جوامع علمی و حوزوی بازتاب خوبی داشت.

وی خاطرنشان کرد: ابهامی که درباره محل شهادت و دفن حضرت یحیی ابن زید بود با پیامی که حضرت آیت الله سبحانی به این کنگره ارسال کردند، فصل الخطاب شد و کتاب و سلسله مقالاتی هم درمحورهای گوناگون این کنگره منتشر شد که همگی برای آشنایی بیشتر افکار عمومی با امامزادگان و بقاع متبرکه نقش دارد.

بنابر اظهارات معاون سازمان اوقاف ، یکی از موضوعاتی که در دست اقدام داریم، برای برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت علی ابن محمد باقر(ع) فرزند بلافصل امام باقر(ع) که در مشهد اردهال معروف به امام زاده مشهد اردهال است که انشاءالله در اولین فرصتی که همه امکانات فراهم شود، این کنگره برگزار می شود و همگی این موارد از جمله برنامه های مورد برای شناخت و معرفی امامزادگان است.