خبر » نبض جامعه
کد خبر : 4137
پنجشنبه - 30 آبان 1398 - 09:30

حل مشکل ضمانت برای وام اشتغال مددجویان

مدیر عامل صندوق امداد ولایت گفت: نیازمندان نیز در صورت تایید مددکاران می توانند وام اشتغال دریافت کنند.

حل مشکل ضمانت برای وام اشتغال مددجویان

مدیر عامل صندوق امداد ولایت از ایجاد حساب سپرده ضمانت اشتغال برای مددجویان تحت پوشش و نیازمندان خبر داد و گفت: نیازمندان نیز در صورت تایید مددکاران می توانند وام اشتغال دریافت کنند.

به گزارش مهر، مجید باجلان درباره ضمانت وام مددجویان گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده در حوزه اشتغال و با سرمایه گذاری و آورده این حوزه توانستیم حساب سپرده ضمانت اشتغال برای محرومان و نیازمندان را تاسیس کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مددجویان تجت پوشش کمیته امداد به خصوص برای زنان سرپرست خانوار برای ضمانت وام با مشکلاتی مواجه بودند به همین دلیل یک طرحی را در حوزه اشتغال ایجاد کردیم که آسیب شناسی آن نیز در استان انجام شده است .

مدیرعامل صندوق امداد ولایت با اشاره به اینکه سپرده ضمانت آسان را ایجاد کرده ایم اظهار داشت: براین اساس مددجویان ما با  معرفی نامه ای که از ادارات می‌گیرند و حداقل ضمانتی که خودمان می‌گیریم برای دریافت وام به بانک معرفی می‌شوند و اینگونه چالش آوردن ضامن و مشکلات مددجویان حل می شود.

باجلان با اشاره به اینکه صندوق امداد ولایت جدید تاسیس شده و کار خود را آغاز کرده است گفت: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان ضمانت توسط حوزه اشتغال صادر می‌شود و امیدواریم در سال‌های بعد اعتبار ضمانتها افزایش پیدا کند تا مددجویان هیچ دغدغه‌ای  برای پیدا کردن ضامن نداشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط مددجویان از وام های اشتغال بهره مند می شوند تاکید کرد: صندوق امداد ولایت تنها جایی است که از طریق آن به افراد نیازمند نیز علاوه بر مددجویان تحت پوشش کمک می شود و به نیازمندانی که از سوی مددکاران امداد تایید شوند در چارچوب هایی که داریم وام پرداخت می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت وام به نیازمندان چارچوبهایی داریم گفت: چارچوب‌های ما در حوزه حمایتی است که باید بر اساس دستورالعمل حوزه اشتغال و ظرفیت این حوزه به نیازمندان وام پرداخت شود.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت افزود: برای پرداخت وام باید این شرایط مدنظر قرار گیرد همچنین حوزه حمایتی ما تشخیص دهند است به طوری که فردی که نیاز به کمک و وام دارد ابتدا باید توسط کارشناسان و مددکاران نوع خدمت مورد نظر تشخیص داده شود .

باجلان افزود: فرد نیازمند دریافت وام ،ابتدا باید به کمیته امداد برود و پس از بررسی کارشناسان حوزه حمایتی ، در صورتی که از شرایط لازم برخوردار باشد برای دریافت وام به صندوق امداد ولایت معرفی می‌شوند.