آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 41363
شنبه - 29 مرداد 1401 - 21:05

خسارت ۱۹ هزار میلیاردی به بنیان‌های مالی باندهای مواد مخدر

۹۰ درصد کشفیات در کشور مربوط به تریاک و ۴۸درصد کشفیات مرفین و ۲۶ درصد دیگر کشفیات به هروئین مربوط است، این آمار از سوی سازمان ملل اعلام شده و نشان می‌دهد ایران چه اقدامات مهمی را انجام می دهد.

خسارت ۱۹ هزار میلیاردی به بنیان‌های مالی باندهای مواد مخدر

در سال گذشته خسارت ۱۹ هزار میلیاردی به بنیان‌های مالی باندهای مواد مخدر داشته ایم و این بازدارندگی دارد.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: ما معتقدیم امنیت و آرامش مقدمه هر کاری است مقدمه اصلی پیشرفت و توسعه جامعه وجود امنیت و آسایش است.

وی افزود: ما دستگاه های متولی ایجاد امنیت هستیم و امنیت ذهنی و روانی تولید و محصول اجتماعی است و با همکاری مردم و رسانه ها ایجاد می شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به رویکردهای این ستاد، خاطرنشان کرد: ما در این ستاد سه رویکرد اساسی را دنبال می کنیم، نخست مردمی سازی و مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین است، در وهله بعدی استفاده از شرکت های دانش بنیان و علمی است و در نهایت موضوع پیشگیری برای ما مهم است که تمام اقدامات ما حول این محورها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در یکسال گذشته درباره دانش بنیان ها صورت گرفته است، برخی داورهای پیشرفته تولید شد و در چرخه شیوه نامه های درمانی کشور قرار دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر درباره کشفیات مواد مخدر از سوی این ستاد، گفت: ۹۰ درصد کشفیات در کشور مربوط به تریاک و ۴۸درصد کشفیات مرفین و ۲۶ درصد دیگر کشفیات به هروئین مربوط است، این آمار از سوی سازمان ملل اعلام شده و نشان می‌دهد ایران چه اقدامات مهمی را انجام می دهد.

مومنی خاطرنشان کرد: در سال گذشته خسارت ۱۹ هزار میلیارد تومان به بنیان‌های مالی را داشته ایم و این بازدارندگی دارد، اگر بنیادهای مالی ضربه خورد باندهای مخدر دچار ضرر می شود و تمرکز ما در این حیطه است و همکاری های خوبی با قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و انتظامی صورت گرفته است.

وی با بیان نقش مهم خیرین در مقابله با اعتیاد و مواد مخدر، عنوان کرد: بهره گیری از خیران در راستای مقابله با مواد مخدر صورت گرفته است که درجاهای که وارد شده اند موثر بوده اند، ما در تهران مشهد و فارس خیران داشته ایم که بیش از سرمایه گذاری دولت ورود کرده اند. در مشهد خیرین که وارد شده اند برای ۳۰۰ نفر مکان سوله های استراحت و مهارت آموزی ایجاد کردند.