آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 41253
سه شنبه - 25 مرداد 1401 - 23:18

فعالیت ۱۴ مرکز کوثر در منطقه ۲۰ تهران

شهردار منطقه ۲۰ تهران با اشاره به اهمیت رسیدگی به امور بانوان سرپرست خانوار گفت: در حال حاضر ۱۴ مرکز کوثر در این منطقه برای خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار فعالیت می کند.

فعالیت ۱۴ مرکز کوثر در منطقه ۲۰ تهران

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با هدف تعامل و احصاء مشکلات مردم در مناطق، به همراه شهردار منطقه ۲۰ با شهروندان ملاقات رو در رو داشت و خواسته ها و مطالبات آنان را بررسی و رسیدگی کردند.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  نجفی در نشست صمیمانه با بانوان فعال، نخبه و کار آفرین منطقه ۲۰، پس از استماع صحبت های آنان گفت: در ادوار گذشته شهرداری تهران سازمانی با رویکرد خدماتی به حساب می آمد که خوشبختانه با فعالیت های انجام شده، این رویکرد تغییر کرده و شهرداری به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ایجاد توسعه پایدار با توانمندسازی بانوان ایجاد می شود عنوان کرد: در این دوره ازمدیریت شهری به استفاده از توانمندی های بانوان توجه ویژه شده است، اما برخی از موضوعات مطرح شده از حیطه اختیارات شورای شهر خارج است و باید در سطح ملی پیگیری شود.

نجفی با اشاره به اینکه ضرورت راه اندازی بازارچه های دائمی به منظور عرضه محصولات بانوان کار آفرین در مناطق یکی از مهمترین مواردی است که تا حدود زیادی می تواند مشکلات بانوان را رفع کند اظهار داشت : زمانی که تولید محصول انجام می گیرد تا زمانی که بازاری برای فروش و عرضه وجود نداشته باشد اتفاق موثری رقم نخواهد خورد .

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر توجه به موضوع کارافرینی اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی موجب کاهش آسیب های اجتماعی نیز خواهد شد از این رو ضرورت دارد بسترهای لازم برای این امر در شهر فراهم شود.

وی درباره بسترسازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده معلولان و افراد کم توان از اماکن شهری خاطرنشان کرد: رفع این چالش ها به طور قطع یک ماهه و یک ساله برطرف نخواهد شد و نیاز به اقدامات بلند مدت دارد که البته در این دوره اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است.

عضو شورای شهر با اشاره به این که توجه به سلامت روان شهروندان یکی دیگر از موارد حائز اهمیتی است که در کمیته سلامت مطرح و پیگیری شده است، عنوان کرد: در این دوره اداره کل سلامت موظف شده در سرای محلات و خانه های سلامت جهت اهمیت و توجه سلامت روان به افراد خدمات مشاوره ارائه دهد.

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بانوان گفت: با توجه به نیازهای بانوان این منطقه درباره زیرساخت های حوزه زنان، پیشنهاد آماده سازی بوستان بانوان شماره ۲ در بخشی از بوستان جانبازان و اختصاص اعتبار از سوی شهرداری تهران بررسی شده است.

ناظم رضوی افزود: مجموعه های شهربانو و بوستان های بانوان از ظرفیت های مهم شهرداری برای بهبود کیفیت زندگی بانوان می باشد و این منطقه در راستای ارائه خدمات رفاهی به بانوان در راستای ارتقاء سرانه ورزشی این قشر اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به امور بانوان سرپرست خانوار افزود: در حال حاضر ۱۴ مرکز کوثر در این منطقه برای خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار فعالیت می کند.

ناظم رضوی با بیان اینکه این منطقه اقدامات خوبی درباره حمایت از برنامه های استارت آپ از جمله تخصیص مکان برگزاری و اعتبارات برای اجرای برنامه شهردخت انجام داده است اظهار داشت: این برنامه برای اولین بار در این منطقه با ارائه ١٠٠ اثر برتر همراه بود و ۲۰ ایده سرمایه پذیر وارد فرایند حمایت خواهند شد.

شهردار منطقه گفت: برای حمایت از خوداشتغالی بانوان، با توجه به اجرای طرح بازآفرینی محله نفرآباد، امکان احداث بازارچه دائمی در این محله فراهم خواهد شد.