آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 41213
سه شنبه - 25 مرداد 1401 - 13:51

برپایی موکب «زندگی حسینی» در فلکه دوم نیروی هوایی

شهردار منطقه۱۳ تهران از برپایی موکب «زندگی حسینی» به مناسبت دهه دوم ماه محرم، ایام صفر و اربعین در فلکه دوم نیروی هوایی خبر داد و گفت: این موکب از ۲۳ مرداد ماه تا اربعین حسینی پذیرای عزاداران حسینی است.

برپایی موکب «زندگی حسینی» در فلکه دوم نیروی هوایی

شهردار منطقه ۱۳ تهران از برپایی موکب «زندگی حسینی» به مناسبت دهه دوم ماه محرم، ایام صفر و اربعین در فلکه دوم نیروی هوایی خبر داد و گفت: این موکب از ۲۳ مرداد ماه تا اربعین حسینی پذیرای عزاداران حسینی است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، محمد هادی علی‌احمدی شهردار منطقه گفت : محرم و صفر موسم یادآوری قیام حسینی است که در آن تجلی اصول دین خدا صورت پذیرفته است، لذا بازخوانی آن عامل مهمی برای زنده نگه داشتن و حیات مستمر اسلام می‌شود.

وی به برنامه های فرهنگی منطقه در این ایام اشاره کرد و افزود: اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با همکاری اداره کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اداره‌ اجتماعی و فرهنگی ناحیه ۲ منطقه ۱۳ و سرای محلات این منطقه، ویژه برنامه هایی مانند: تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی، دمام زنی و چاوشی خوانی، چارپایه خوانی، تعزیه خوانی و مداحی با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت را اجرایی می کند.

وی درباره برپایی موکب فرهنگی منطقه۱۳ در فلکه دوم نیروی هوایی افزود: این موکب از تاریخ ۲۳ مرداد ماه لغایت ۲۶ شهریور ماه مصادف با اربعین حسینی میزبان شهروندان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت است.

شهردار منطقه ۱۳ گفت: علاوه بر اجرای ویژه های فرهنگی ،در این موکب، ایستگاه پذیرایی و نذورات استقرار یافته و آماده ارائه خدمات به شهروندان و عزاداران حسینی است.