حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 41149
یکشنبه - 23 مرداد 1401 - 19:51

پلمپ بیش از ۵۰ فروشگاه زنجیره ای / محکومیت فروشگاه معروف اینترنتی

بیش از ۵۰ فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر کشور پلمپ شدند و حتی در استان اصفهان یک فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای را که توسط یک جریان خاص اقتصادی-سیاسی حمایت می‌شد، پلمپ کردیم.

پلمپ بیش از ۵۰ فروشگاه زنجیره ای / محکومیت فروشگاه معروف اینترنتی

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: یک شرکت بسته‌ بندی که تبلیغات گسترده‌ای در حوزه مواد غذایی دارد به پرداخت ۱۲ میلیارد تومان در یک پرونده جریمه شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضائی آوای جامعه،  احمد اصانلو با بیان اینکه یک شرکت بسته‌بندی مواد غذایی ۱۰ هزار تن برنج وارداتی با ارز دولتی که برای تنظیم بازار وارد شده را با فروش اجباری به صورت کلان عرضه می‌کرد گفت: پس از کشف این تخلف مشخص شد، این شرکت در توزیع ۶ هزار تن شکر هم تخلف مشابهی دارد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: این شرکت که تبلیغات گسترده‌ای در حوزه مواد غذایی دارد در سال گذشته ۷۰ تخلف و پرونده تعزیراتی داشته که این حکایت از آن است که هزینه تبلیغات را با گرانفروشی از جیب مردم پرداخت شده است، اصانلو به برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد و مبارزه با اخلالگران را خط قرمز دولت سیزدهم دانست.

معاون وزیر دادگستری در مورد افزایش شکایات مردمی از قیمت بلیت‌های هواپیمایی گفت: همه مدیران واحدها و شرکت‌های هواپیمایی به تعزیرات دعوت و مقررات قانونی برای آن‌ها تبیین شده است.

وی با اشاره به اعلام مبلغ ۶ میلیون تومان برای بلیت عتبات عالیات توسط وزیر راه و شهرسازی گفت: رقم اعلام شده، ملاک ما قرار می‌گیرد و اگر بلیت بالاتر از این عدد فروخته شود از سوی تعزیرات برخورد قاطع خواهد شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره قیمت بلیت پروازهای داخلی عنوان کرد: متوجه شدیم که برخی شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌ها را به صورت چارتر در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار داده و آن‌ها هم به اشخاص دیگر واگذار می‌کنند و در این فرآیند دو شرکت هستند که حجم عمده‌ای از بلیت‌ها را به صورت چارتر می‌گیرند.

وی بابیان اینکه یکی از این شرکت‌ها از محل فروش چارترها ۱۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است، گفت: پرونده این دو شرکت خارج از نوبت در جریان رسیدگی قرار دارد.

معاون وزیر دادگستری درباره پروازهای خارجی گفت: براساس مقرراتی که از گذشته وجود دارد، سازمان هواپیمایی به طور رسمی اعلام کرده که پروازهای خارجی مشمول قیمت‌گذاری نیست بلکه تابع عرضه و تقاضا است اما ما اعتقاد داریم این موضوع مانع نظارت بر ضوابط قیمت‌گذاری نیست.

مقام عالی سازمان تعزیرات در پاسخ به پرسشی درباره تخفیف‌های غیر واقعی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: در دو ماه گذشته بیش از ۵۰ فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر کشور پلمپ شدند و حتی در استان اصفهان یک فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای را که توسط یک جریان خاص اقتصادی_سیاسی حمایت می‌شد پلمپ کردیم.

وی درباره ورود تعزیرات و نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی، گفت: در فروشگاه‌های اینترنتی به صورت کالا به کالا نظارت در حال انجام است و ۲ فروشگاه معروف اینترنتی به دلیل گران‌فروشی محکوم شدند و به تازگی یکی از این فروشگاه‌ها به ۱۴ میلیارد تومان محکوم شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: شعب پرونده‌های مهم و ملی پس از برگزاری گشت مشترک با بازرسان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ۱۲۹ واحد تولیدی محصولات لبنی برای ۱۹ واحد لبنی متخلف، پرونده تشکیل دادند و در مجموع ۱۰ پرونده منجر به صدور رأی محکومیت به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان شد و ۹ پرونده دیگر همچنان در جریان رسیدگی قرار دارد.

به گفته اصانلو پلمپ ۱۲ هزار واحد صنفی و همچنین ثبات قیمت و اینکه واحدهای صنفی بدون اجازه وزارت صمت و سازمان حمایت برای کالاها افزایش قیمت ندارند، حاکی از اثرگذاری مصوبه سران قوا بوده است.