آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 40866
شنبه - 8 مرداد 1401 - 14:21

اهتزاز پرچم سیاه اباعبدالله الحسین(ع) در دارالمومنین تهران

آیین اهتزاز پرچم سیاه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت مظلومانه سید و سالار شهید حضرت حسین بن علی (ع) ، اباعبدالله (ع) در منطقه ۱۴انجام شد.

اهتزاز پرچم سیاه اباعبدالله الحسین(ع) در دارالمومنین تهران

آیین اهتزاز پرچم سیاه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت مظلومانه سید و سالار شهید حضرت حسین بن علی (ع) ، اباعبدالله (ع) در منطقه ۱۴ تهران انجام شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، همزمان با فرارسیدن شامگاه ماه محرم ، پرچم مزین به نام ابا عبدالله (ع) با حضور شهردار منطقه، جمعی از مدیران شهری و عزاداران حسینی در بزرگراه شهید محلاتی تقاطع خیابان نبرد جنوبی به اهتزاز درآمد.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ در این مراسم که با همراهی پیرغلامان و خادمان حسینی برگزارشد، بر اهمیت برگزاری مراسم مذهبی ایام محرم و صفر برای مردم دارالمومنین تهران اشاره کرد.

سالاری پور با بیان اینکه منطقه۱۴ با بیش از۷۰۰ مسجد، حسینیه و هیئت مذهبی و بیش از۲۷۰۰شهید ، مزین به دارالمومنین تهران است ،از میزبانی شایسته برای اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی و فرهنگی در ایام ماه محرم در منطقه خبر داد.

وی از برگزاری جلسات خانگی قرآنی ، برپایی موکب عزاداری، دیدار و تکریم از خانواده شهدا و مرثیه خوانی در محوطه منازل شهدا ،همچنین برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در دهه اول محرم در مساجد محوری و فرامنطقه‌ای دارالمومنین با حضور چهره‌های برجسته مذهبی و بسیاری از برنامه‌های مذهبی و عزاداری در این ایام با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی خبر داد.