خبر » سلامت
کد خبر : 40664
دوشنبه - 3 مرداد 1401 - 14:20

سرانه پایین تولید محصولات لبنی / حمایت از تولید شیر در کشور

سالانه تامین اجتماعی هزینه های زیادی را در حوزه جبران هزینه درمانی دارد که باید با برنامه های دقیق و اصلاح الگوی تغذیه مردم در بخش های گوناگون مانند تأمین لبنیات و پروتئین مورد نیاز به کاهش هزینه های درمانی در آینده کمک کنیم.

سرانه پایین تولید محصولات لبنی / حمایت از تولید شیر در کشور

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین گفت: این روزها تولید شیر در کشور ما به آن میزانی که باید باشد نیست، هرچند در حاضر در بازار احساس کمبود شاید وجود نداشته باشد اما با توجه به آمار و ارقام جهانی ما نسبت به متوسط سرانه جهانی به طور تقریبی یک سوم تا یک چهارم مصرف سرانه محصولات لبنی و شیر در داخل کشور داریم که می‌تواند به صورت بلند مدت روی سلامت مردم اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت آوای جامعه، محسن محمدی با بیان این مطلب افزود: در سال های گذشته تلاش کردیم در حوزه خودکفایی در تولید تغذیه مردم گام برداریم، بحث شیر و تولید نهاده‌های دامی از ارکان این موضوع است.

وی افزود: یکی از مزایای ورود صنایع عمومی تامین به حوزه کشاورزی تامین سلامت مردم به صورت غیر مستقیم است، به عبارت دیگر اثرات جانبی مثبت این کار ما در حوزه سلامت مردم است که از طرف دیگر زمینه ساز کاهش هزینه‌های درمان مردم در میان مدت و بلند مدت است.

بنابر اظهارات وی، در حال حاضر سالانه تامین اجتماعی هزینه های زیادی را در حوزه جبران هزینه درمانی دارد که باید با برنامه های دقیق و اصلاح الگوی تغذیه مردم در بخش های گوناگون مانند تأمین لبنیات و پروتئین مورد نیاز به کاهش هزینه های درمانی در آینده کمک کنیم و هزینه‌های تامین اجتماعی هم به این وسیله کمتر شود.

به گفته مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین ، محصولاتی که در حوزه کشاورزی به سمت آنها رفتیم، محصولاتی است که برای کشور راهبردی به حساب می آید.