آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 40519
پنجشنبه - 30 تیر 1401 - 12:25

ضرورت ایجاد پنجره واحد خدمات با محوریت کودکان کار

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برخی از کشورها موضوع کودکان کار و خیابان را با پنجره واحد خدمات و یک مبنای آماری دقیق با اتصال به سامانه هوشمند حل کردند، ما به چنین اقدام و مقاومتی نیازمندیم.

ضرورت ایجاد پنجره واحد خدمات با محوریت کودکان کار

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست بررسی موانع و راهکارهای منع کار کودک به پیگیری پنجره واحد خدمات با محوریت کودکان کار و خیابان در این نهاد حمایتی اشاره کرد و گفت: برای کمک به ساماندهی معضل کودکان کار و خیابان حضور مردم الزامی است.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه،  نشست بررسی موانع و راهکارهای منع کار کودک با حضور علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، سید علی کاظمی مدیرکل بهبود روش‌ها و فرآیندهای معاونت راهبردی قوه‌ قضاییه، محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و تعدادی از نمایندگان سازمان های همکار در پنجمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی در باغ موزه قصر برگزار شد.

علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۵ آسیب اعتیاد و موادمخدر، حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و احصای مناطق بحران‌خیز در کشور که رهبر انقلاب برشمردند گفت: در حوزه کودکان کار و خیابان باید به یک طرح تشریحی دقیق و منظم برای ساماندهی این کودکان برسیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، عنوان کرد: در برخی از کشورها موضوع کودکان کار و خیابان را با پنجره واحد خدمات و یک مبنای آماری دقیق با اتصال به سامانه هوشمند حل کردند برای مثال می‌دانند چند کودک تبعه در مراکز آموزشی تحصیل می‌کنند و اگر سقف ۷۰ درصد از نظام آموزشی کشور اقامت را پاس کرده باشد یارانه دولت را دریافت می‌کند،  ما به چنین اقدام و مقاومتی نیازمندیم لذا در سازمان بهزیستی کشور پنجره واحد خدمات در حال پیگیری است.

وی به اختلاف سازمان بهزیستی کشور با پایگاه رفاه ایرانیان اشاره کرد و گفت: این پایگاه براساس دریافت افراد ممیزی می‌کند در حالی که تفاوتی بین فرد دارای معلولیت با فرد سالم در دهک درآمدی ماهانه ۱۰ میلیون تومان قائل نیست که باید این موضوع حل شود.

قادری با بیان این اینکه برای کمک به ساماندهی معضل کودکان کار و خیابان حضور مردم الزامی است، تصریح کرد: اینفوگرافی وظایف سازمان های مسئول در حوزه کودکان کار و خیابان احصاء و طراحی شود تا مدیران و مردم بدانند و مطالبه‌گری کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به چرخه بازتوانی و توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: اگر در مجموعه‌های اجتماعی کشور سوابق بانک اطلاعاتی از غربالگری و اسکن عنبیه کودکان کار وجود دارد سازمان بهزیستی دعوت می‌کند تا در جلسه آینده نشست بررسی موانع و راهکارهای منع کار کودک حضور بهم رسانند.