ایثار اجتماعی » خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 40483
چهارشنبه - 29 تیر 1401 - 08:21

برگزاری دومین دوره کارگاه آموزشی «نوقلمان حوزه ایثار و شهادت»

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری دومین دوره کارگاه آموزشی «نوقلمان ایثار و شهادت» در دو حوزه «خاطره‌نگاری» و «داستان‌نویسی» به میزبانی استان «قزوین» خبر داد.

برگزاری دومین دوره کارگاه آموزشی «نوقلمان حوزه ایثار و شهادت»

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری دومین دوره «کارگاه آموزشی نوقلمان ایثار و شهادت» در دو حوزه «خاطره‌نگاری» و «داستان‌نویسی» به میزبانی استان «قزوین» خبر داد.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه،  رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تاکید بر اهمیت تربیت نسل جدیدی از نویسندگان تازه‌کار در حوزه ایثار و شهادت گفت: دومین دوره «کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم» به کوشش اداره‌کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف توجه به رویش‌های تازه در حوزه ادبیات ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دومین دوره «کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم» به میزبانی استان «قزوین» برگزار خواهد شد، اظهار داشت: نویسندگان از ۶ استان همجوارِ «قزوین» از جمله «تهران بزرگ»، «شهرستان‌های استان تهران»، «البرز»، «قم»، «گیلان» و «همدان» در این کارگاه آموزشی حضور خواهند داشت.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره اساتید دومین دوره «کارگاه آموزشی نوقلمان ایثار و شهادت» گفت: در این کارگاه آموزشی “جعفر خورشیدی”، “قاسم سلیمی”، “سعید علامیان” و “مصطفی محمدی” که از نویسندگان شناخته شده حوزه ادبیات ایثار و شهادت هستند به آموزش نوقلمان در دو حوزه «خاطره‌نگاری» و «داستان‌نویسی» خواهند پرداخت.

وی درباره زمان برگزاری دومین دوره «کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم» اظهار داشت: این کارگاه آموزشی به مدت چهار روز از بیست‌و‌هشتم تا سی‌ام تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دوره بعدی «کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم» نیز به میزبانی استان‌های «اصفهان»، «سمنان»، «خراسان رضوی» و «آذربایجان شرقی» در سال جاری برگزار خواهد شد.