آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 40377
پنجشنبه - 23 تیر 1401 - 08:40

عرضه ۱۵ محصول به صورت مستقیم از تولید کننده در میادین میوه

ما سازماندهی خواهیم داشت که ۱۵ محصول مورد نیاز مردم را به صورت مستقیم از تولید کننده عرضه کنیم تا شفافیت قیمت ایجاد شود.

عرضه ۱۵ محصول به صورت مستقیم از تولید کننده در میادین میوه

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره شکسته شدن انحصار میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: ما برنامه‌هایی را تحت عنوان برنامه‌های تحولی مجموعه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران داریم که ممکن است از این برنامه‌ها تعابیر گوناگون شود.

ایوب فصاحت در برنامه رادیو گفت‌وگو افزود: زنجیره تامین مجموعه ما سال‌هاست تکمیل شده و تنها به کار غرفه داری پرداخته شده است، در همین راستا برنامه داریم با احداث مجموعه صنایع تکمیلی مانند سردخانه و سورتینگ‌ها محصولات کشاورزان را به صورت مستقیم خرید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قصد داریم در دورانی که با کمبود محصول مواجه می‌شویم، ذخیره‌سازی‌ هایی را داشته باشیم گفت: می خواهیم با ذخیره سازی مناسب بتوانیم در دوران نیاز از آن‌ها استفاده لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین سازمان تره بار شهرداری تهران عنوان کرد: اگر حاکمیت ورود به مجموعه بازاریابی محصولات کشاورزی نکند و گردش اطلاعات قیمتی در حوزه بازرگانی شفاف نشود، انحصارهایی در نقاط گوناگون ایجاد می‌شود.

فصاحت در پاسخ به پرسشی درباره بر اقدامات دیگر تره بار در زمینه دسترسی بهتر شهروندان به محصولات گفت: میدان مرکزی یکی از میادینی هست که بخشی از آن تابع سازمان مدیریت میادین است، اما در این جا دست به دست شدن‌هایی را داریم که کشاورز مستقیم محصول خود را نمی‌فروشد.

وی با بیان اینکه ما ۲ گروه تولیدکننده داریم گفت: کشاورزانی را داریم که مستقیم بار خود را می‌فروشند و وقتی قیمت بازار را می‌بینند، محصول خود را پایین‌تر از غرفه کناری نمی‌فروشند و به قیمت بالا عرضه می‌کنند،  ما سازماندهی خواهیم داشت که ۱۵ محصول مورد نیاز مردم را به صورت مستقیم از تولید کننده عرضه کنیم تا شفافیت قیمت ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با بیان اینکه در حال حاضر عرضه محصول این گونه نیست گفت: در حال حاضر دلال‌هایی در میدان مرکزی محصول را خریداری می‌کنند و در میادین تحویل حجره دار یا واسط‌های دیگری می‌دهند.

وی اظهار داشت: ما بررسی کرده‌ایم اگر از مزرعه خرید مستقیم داشته باشیم، حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت را در عرضه خواهیم داشت، مقایسه‌ها نشان داده خرید مستقیم کاهش چشمگیری دارد و این موضوع را در دستور کار داریم.

فصاحت گفت: با این کار محصول به صورت مستقیم در میادین ما عرضه خواهد شد و دیگر در میدان مرکزی دست به دست نخواهد شد.