آوای شهر » خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 40298
دوشنبه - 20 تیر 1401 - 20:32

نکات قابل تامل درباره افزایش رانندگی خانم ها در شهرها

میزان خسارتی که در تصادفات رانندگی به رانندگان خانم اعطا شده کمتر از آن مبلغ خسارت هایی هست که به رانندگان آقا داده شده است.

نکات قابل تامل درباره افزایش رانندگی خانم ها در شهرها

کارشناس تصادفات پلیس راهور در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش  شد حضور یافت و درباره افزایش رانندگی خانم ها در سطح معابر و انتخاب شغل برخی از آنها به عنوان رانندگی توضیح داد.

به گزارش گروه انتظامی آوای جامعه، سرهنگ رابعه جوانبخت در این برنامه گفت : با توجه به حضور چشمگیر خانم ها در عرصه اجتماع و افزایش مشارکت های اجتماعی آنها در در سطوح و مشاغل گوناگون ، ما این روزها شاهد افزایش تعداد رانندگان خانم هستیم .

وی افزود : در واقع رانندگی برای خانم ها به یک نیاز اجتماعی تبدیل شده است و بسیاری از اوقات شما شاهد هستید که خانم ها رانندگی را برای شغل خود در نظر و انتخاب کرده اند بسیاری از افراد شغل سرویس مدرسه و برخی تاکسی و حتی تاکسی های اینترنتی را برگزیده اند و شما می بینید که این روزها تعداد راننده های خانم که ابتدای صبح به محل کار خود مراجعه می کنند تعداد بیشتری هست .

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد : در واقع به آماری که شرکت های بیمه ارائه کرده اند می توان استاند کرد که میزان خسارتی که در تصادفات رانندگی به رانندگان خانم اعطا شده کمتر از آن مبلغ خسارت هایی هست که به رانندگان آقا داده شده است.

سرهنگ جوانبخت گفت:  البته این نکته هم باید مد نظر قرار بگیرد که هنوز بین فراوانی رانندگان خانم و آقا یک اختلاف چشمگیری را شاهد هستیم ، چرا که تفاوت رانندگی آنها این است که به طور معمول تخلفاتی که از درجه ریسک پذیری و یا خطر پذیری کمتری را دارند است که خانم ها چون با احتیاط تر عمل می کنند شدت و میزان تصادفات و تخلفات آنها هم نوع دیگری دارد و در واقع متفاوت با تخلفاتی است که آقایان انجام می دهند .