خبر
کد خبر : 4014
شنبه - 25 آبان 1398 - 11:00

برخورد با افزایش کرایه تاکسی به دلیل سهمیه بندی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد که کرایه تاکسی به دلیل سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت.

برخورد با افزایش کرایه تاکسی به دلیل سهمیه بندی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد که کرایه تاکسی به دلیل سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت.

به گزارش ایرنا، علیرضا قنادان گفت :رانندگان تاکسی به دلیل افزایش نرخ بنزین اجازه افزایش نرخ کرایه‌ها را ندارند و شهروندان می‌توانند؛ تخلفات تاکسیرانان را از طریق شماره‌های ۴۸۰۴۸ و یا ۱۸۸۸ به سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد:  سامانه‌های نظارتی و گشت‌های این سازمان فعال هستند و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی می‌کنند.

به گفته قنادان، تعیین نرخ کرایه تاکسی براساس قیمت تمام شده سفر انجام می‌شود و این نرخ روال قانونی ویژه ای دارد و افزایش خودسرانه کرایه قانونا مجاز نیست.

وی افزود: با توجه به سهمیه ای که برای تاکسیرانان(۴۰۰ لیتر ۱۵۰۰ تومانی برای هرماه) اعلام شده در حال بررسی موضوع هستیم و به نظر می‌رسد که در برخی خطوط نرخ کرایه باید اصلاح شود و در این زمینه پیشنهادات خود را به نهادهای ذی ربط منتقل می کنیم.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران در خصوص سهمیه ۴۰۰ لیتری ماهیانه برای تاکسیرانان نیز گفت: این میزان سهمیه در کاربری های مختلف تاکسی متفاوت است؛ برای برخی خطوط حومه ای تهران که پیمایش بیشتری دارند و یا تاکسی‌های ون که دوگانه سوز نیستند، این سهمیه کافی نیست.

وی افزود: یکی از مواردی که باید در سهمیه تاکسی ها رعایت می شد این بود که سهمیه بنزین باید براساس پیمایش در نظر گرفته شود و سهمیه ثابت برای این امر دقیق و کارشناسی نیست؛ البته در این مورد نیز با دستگاه های ذی ربط در ارتباط هستیم و نظرات خود را اعلام می کنیم.

قنادان با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین باید ناگزیر بود، اظهار امیدواری کرد که بخشی از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.