ایثار اجتماعی » خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 39982
سه شنبه - 7 تیر 1401 - 12:06

فرآیند کمیسیون پزشکی بنیاد شهید الکترونیک است

سرپرست اداره‌کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگوی زنده در شبکه‌های اجتماعی به پرسش های ایثارگران درباره کمیسیون‌های پزشکی بنیاد پاسخ داد.

فرآیند کمیسیون پزشکی بنیاد شهید الکترونیک است

سرپرست اداره‌کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگوی زنده در شبکه‌های اجتماعی به پرسش های ایثارگران درباره کمیسیون‌های پزشکی بنیاد پاسخ داد.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه،  سید حمیدرضا متقی درباره فرآیند برگزاری کمیسیون پزشکی گفت: این فرآیند از زمان ثبت درخواست آغاز شده و تا زمانی که رأی صادر شود ادامه دارد، البته این روند نسبت به سال‌های گذشته که حدود ۱۲۰ روز طول می‌کشید کمتر شده و به ۵۰ روز رسیده است و کاهش بیشتر این زمان در برنامه‌های بنیاد قرار دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر، به جز صورت جلسه‌ای که توسط پزشکان نوشته و مهر می‌شود، تمام فرآیند کمیسیون پزشکی به صورت الکترونیک است و در واقع با توسعه این سیستم الکترونیک زمان رسیدگی را کاهش داده‌ایم.

برای ایثارگری که احراز و صورت سانحه جدید داشته و مدارک متقنی دال بر تشدید ضایعات دارد و یا مواردی این چنین دوره انتظار خاصی وجود ندارد و فرد در استان خود می‌تواند با مراجعه به پزشک معالج، در کمیسیون استان مربوطه شرکت کند.

سرپرست اداره‌کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ترتیبی اتخاذ شده است تا بتوانیم عدالت را برای همه به صورت یکسان رعایت کنیم و اولویت نیز با کسانی است که برای بار اول و یا پس از چند سال از کمیسیون پزشکی قبلی ثبت درخواست می‌کنند.
متقی در خصوص برگزاری کمیسیون پزشکی در شهرستان سردشت نیز گفت: تاکنون چند نوبت این کمیسیون برگزار شده و تعداد روزهای برگزاری نیز بیشتر از سایر کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و آخرین کمیسیون نیز در ماه گذشته برگزار شد که ۶۰۰ نفر ویزیت شدند و هر سال هم یک یا دو کمیسیون برای این موضوع اختصاص یافته است.

وی گفت:  افرادی که فرمانداری حضور آنها در زمان بمباران شیمیایی در سردشت را تائید کرده و اعلام می‌کند حضور این افراد توسط شورای تأمین استان و شهرستان تائید شده‌ است، ویزیت و بررسی می‌شوند و محدودیتی هم برای این کار نداریم و این عزیزان پس از اعلام و اخذ تائیدیه‌های مربوطه می‌توانند در کمیسیون پزشکی شرکت کنند.