سنجش نظرات شهروندان درباره عملکرد شهرداری تهران
اجرای پروژه پژوهشی سنجش و بهره برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای عملکرد و خدمترسانی شهرداری تهران به همت معاونت مطالعات مدیریت، اقتصاد و امور اجتماعی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران آغاز شد.
اجرای پروژه پژوهشی سنجش و بهره برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای عملکرد و خدمترسانی شهرداری تهران به همت معاونت مطالعات مدیریت، اقتصاد و امور اجتماعی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران آغاز شد.
به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، عقیل منصوری، معاون مطالعات مدیریت، امور اجتماعی و اقتصادی مرکز مطالعات و برنامهریزی شهرداری تهران با بیان اینکه میزان رضایت شهروندان از نحوه اداره شهر بر مشارکت و همکاری آنها در اداره و نگهداشت شهر نقش اساسی دارد و برای مجموعه مدیریت شهری دارای اهمیت است، افزود: این موضوع میتواند به عنوان یک شاخص برای ارزیابی عملکرد بخشهای گوناگون شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.
بر همین اساس، معاونت مطالعات مدیریت، اقتصاد و امور اجتماعی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در قالب پروژه مطالعاتی «سنجش و بهرهبرداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای عملکرد و خدمت رسانی شهرداری تهران» اقدام به این موضوع کرده است.
وی با بیان اینکه « ارزیابی عملکرد شهرداری مناطق ۲۲گانه و حوزه های ماموریتی گوناگون شهرداری » یکی از مهم ترین اهداف این مطالعه است گفت: پژوهش مذکور، برای شناسایی شاخص های ارزیابی از روش های تلفیقی بهره جسته و با استفاده از روش مصاحبه با متخصصان و مدیران ذیربط در دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد، اقدام به نهایی سازی شاخص ها و طراحی پرسشنامه کرده است.
معاون مطالعات و برنامه ریزی امور اجتماعی و اقتصادی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با ذکر این نکته که فرآیند جمعآوری داده ها در مناطق آغاز شده افزود: تاکنون پرسشنامه های مربوط به ۱۴ منطقه تکمیل و داده های ۸ منطقه استخراج نیز شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با شناسایی و احصای شاخص ها متناسب با ویژگی های مناطق ۲۲گانه و حوزه های ماموریتی شهرداری بتوان ارزیابی دقیق تری از عملکرد و رضایت شهروندان داشته و از نتایج پژوهش به عنوان راهنما و ملاک در تصمیم گیری و برنامه ریزی شهر تهران استفاده شود.