آوای شهر » خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 39923
یکشنبه - 5 تیر 1401 - 14:03

بررسی ظرفیت های هنری، فرهنگی و گردشگری شرق تهران

نشست صمیمانه شهردار و مدیر خانه موزه استاد معین و امیر جاهد در راستای ارتقای ظرفیت های هنری، فرهنگی و گردشگری منطقه و ارائه فعالیت مفرح و آموزشی کیفی برگزار شد.

بررسی ظرفیت های هنری، فرهنگی و گردشگری شرق تهران

نشست شهردار و مدیر خانه موزه استاد معین و امیر جاهد در راستای ارتقای ظرفیت های هنری، فرهنگی و گردشگری منطقه و ارائه فعالیت مفرح و آموزشی کیفی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه ، در این جلسه که با حضور محمد امین سالاری پور شهردار، مدیران شهری و مهدی سبحانی مدیر خانه موزه استاد معین برگزارشد، برای افزایش بهره وری از ظرفیت های فرهنگی ، هنری و تاریخی منطقه همچنین انجام فعالیت ها ی هنری و آموزشی با هدف اشاعه این هنر در میان نسل جوان تبادل نظر صورت گرفت.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با بیان اینکه خانه موزه محمد معین و امیر جاهد ایران برای رشد و اعتلای آموزش و معرفی موسیقی اصیل و ارزشمند در منطقه ۱۴ فعالیت دارد ، از تعامل و همکاری شهرداری منطقه با این مرکز خبر داد.

وی با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در رفتارهای اجتماعی شهروندان ، وجود این مرکز را در ارتقای سطح فرهنگی و بستر سازی برای فعالیت های فرهنگی و هنری جوانان موثر برشمرد.

مهدی سبحانی مدیر موزه استاد محمد معین نیز با اشاره به فعالیت هایی متنوعی که برای آموزش و ترویج موسیقی، به ویژه موسیقی فاخر ایرانی در خانه انجام شده،تاکید کرد: این مرکز به عنوان یکی از مراکز برجسته فرهنگی هنری در منطقه مطرح است و با همکاری شهرداری منطقه و خانه موسیقی گام های ارزنده ای برای ترویج موسیقی اصیل و سنتی همچنین رونق گردشگری بر داشته می شود.

گفتنی است، خانه موزه های استاد محمد معین و استاد امیر جاهد واقع در خیابان پیروزی به عنوان خانه فرهنگ و خانه تصنیف به آموزش تمامی ساز های ایرانی و موسیقی جهانی، تئوری موسیقی و اصول آهنگسازی با حضور استادان و مدرسان متخصص و فارغ التحصیلان دانشگاه می پردازد و در پایان دوره ها به هنرجویان گواهی نامه رسمی اعطا می کند.

همچنین سلسله نشست های ادبی با موضوعات حافظ شناسی، تفسیر مثنوی، شاهنامه خوانی، ادبیات نمایشی و ادبیات کلاسیک ایران از دیگر فعالیت های این خانه موزه است.