آوای شهر » خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 39813
شنبه - 4 تیر 1401 - 07:00

پایانه شلمچه برای حضور زائران آماده سازی می شود

پایانه شلمچه به عنوان پایانه بزرگ مواصلاتی برای برگزاری با شکوه مراسم اربعین، برای تشرف زائرین داخلی و خارجی آماده سازی می شود.

پایانه شلمچه برای حضور زائران آماده سازی می شود

پایانه شلمچه به عنوان پایانه بزرگ مواصلاتی برای برگزاری با شکوه مراسم اربعین، برای تشرف زائرین داخلی و خارجی آماده سازی می شود.

به گزارش گروه گردشگری آوای جامعه ، حمیدرضا حاجوی شهرداری این منطقه و مسئول هماهنگی و انجام کلیه امور و ماموریت های مربوط به مرز شلمچه در جلسه هماهنگی مراسم که با حضور نادر عمید زاده فرماندار خرمشهر، مهراب فلسفی زاده مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان، افشین خدامی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک و بهزاد تیمور پور مشاور شهردار منطقه یک در فرمانداری آبادان برگزار شد اظهار کرد: بازدید های انجام شده از مرز شلمچه و بررسی زیرساخت‌ها به عنوان نقطه مهم جغرافیای ترانسفر زائرین، انجام شده و همه اطلاعات، نقشه ها و استعداد فعلی زیرساختی برداشت فنی شد تا خدمات بهتر و مناسبی در این مرز ارائه شود.

وی ویژگی پایانه مرزی شلمچه در حوزه مراسم اربعین را حضور اتباع خارجی و زائران کشورهای همسایه برای عبور از این مرز دانست و گفت: در حوزه بین المللی این مرز دارای توجه ویژه است و شهرداری منطقه یک با جدیت و پشتکار پای کار قرار دارد و از ظرفیت شهرداری های سایر مناطق و شهرداری های کلانشهرها و خیرین و آحاد مردم استفاده می شود تا زودتر از برنامه زمانبندی کار پیش برود.

حاجوی خاطر نشان کرد: تمام تمرکز خود را در راستای تجهیز سایت فعلی شهرداری تهران به کار خواهیم بست چرا که این سایت بخشی از سرویس‌دهی اولیه را به زائرین داخلی و اتباع خارجی ارائه می‌ دهد و کارکردی برای کشور و ویترینی برای سایر اتباع خواهد بود.

وی گفت: این اولین همایش و مانور در دوره جدید دولت است که سعی خواهیم کرد در کنار ارتقاء خدمات، ویژگی‌های ممتاز دیگری را هم به آن اضافه کنیم.

گفتنی است در این بازدید از یادمان شهدای شلمچه و خط صفر مرزی بازدید بعمل آمد.