چرایی تاخیر در بهره برداری از آسانسورهای مترو
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه گفت: با تغییر دستورالعمل سازمان ملی استاندارد از سال ۱۳۹۶، دریافت استاندارد برای بهرهبرداری از آسانسورهای مترو مشکل و تا حدودی غیرممکن شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با تغییر دستورالعمل سازمان ملی استاندارد از سال ۱۳۹۶، دریافت استاندارد برای بهرهبرداری از آسانسورهای مترو مشکل و تا حدودی غیرممکن شده است.
به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مهدی شایسته اصل با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد مشکلاتی از جمله نصب دریچه به بیرون بهازای هر ۱۱ متر، سنسور تعیین وزن، وجود آیفون در کابین را برای دادن استاندارد مشخص کرده است گفت: رفع بعضی از ایمن موارد امکانپذیر است اما مواردی چون نصب دریچه به بیرون برای آسانسورهای نصب شده در ایستگاههای مترو که عمق آنها به ۵۰ متر یا بیشتر میرسد غیرممکن است.
وی تصریح کرد: دریافت استاندارد آسانسور توسط شرکت راه آهن شهری تهران و حومه انجام میشود و در این مدت نیز پیگیر حل این موضوع بودهاند اما باتوجهبه تاکید شهردار تهران برای سرعت بخشیدن به این کار، به شخصه پیگیری رفع این مشکل هستم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در ادامه به ۱۷۶ آسانسور که در شهر زیرزمینی در حال بهرهبرداری هستند، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در خط ۳ هیچ آسانسوری نداریم، ۱۴ آسانسور در خط ۶ و ۲۲ آسانسور نصب شده در خط ۷ هم به دلیل نداشتن استاندارد به بهرهبرداری نرسیدهاند.
شایسته خاطرنشان کرد: آسانسورهای خطوط دیگر مانند خطوط ۱ و ۲ که قبل از سال ۱۳۹۶ استاندارد گرفتند، فعال هستند و به مسافران خدماترسانی میکنند اما پس از ابلاغ دستورالعمل جدید استاندارد، آسانسورهای مترو اگرچه از نوع باکیفیت و استاندارد بالا هم هستند اما نتوانستند از سازمان ملی استاندارد تأیید بهرهبرداری دریافت کنند.
وی گفت: برای رفع این مشکل باید یک هماهنگی با سازمان ملی استاندارد صورت بگیرد تا این دستورالعمل باتوجهبه شرایط ایستگاههای مترو تغییر کند تا هرچه زودتر شهروندان و مسافران مترو بتوانند از تجهیزت و امکان موجود بهرهمند شوند.