آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 39662
چهارشنبه - 25 خرداد 1401 - 14:20

فعالیت هیئت «اندیشه ورزی» برای ارتقاء درآمد پایدار شهرداری

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از آغاز به کار هیئت «اندیشه ورزی» خبر داد و گفت: این هیئت برای ارتقاء مباحث درآمدی و درآمد پایدار شهرداری راه اندازی شده است.

فعالیت هیئت «اندیشه ورزی» برای ارتقاء درآمد پایدار شهرداری

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از آغاز به کار هیئت «اندیشه ورزی» خبر داد و گفت: این هیئت برای ارتقاء مباحث درآمدی و درآمد پایدار شهرداری راه اندازی شده است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، هشتمین جلسه هم اندیشی شهرداران مناطق ۲۲ گانه با حضور حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران، شوریابی مدیر عامل هسته مرکزی گزینش، شریفیان مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و شهرداران مناطق ۲۲ گانه برگزار شد.

حسین نظری در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و تشکر از مناطق ۲۲ گانه برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) گفت: اولین وظیفه ما در شهر تهران نگهداشت است که کیفیت این کار با پایش های مختلف بررسی می شود و درخواست دارم در تحقق این امر اهتمام ویژه داشته باشید.

وی عنوان کرد: عملکرد جهادی در شرایط بحران مشخص می شود. برای انجام وظایف خود اولویت تعیین کرده و برای تحقق روند رو به رشدی که در نظر داریم، کارها را طبق این اولویت بندی ها پیش ببرید.

نظری در تشریح وظایف محوله از سوی ستاد اربعین حسینی به مناطق گفت: در مرز مهران مناطق ۵ و ۱۱، مرز چذابه منطقه ۳، مرز شلمچه منطقه ۱ و در مرز خسروی منطقه ۲۲ خدمت رسانی می کنند. شهرداری تهران در شهرهای کوفه، کربلا و نجف نیز خدماتی ارائه می دهد که مناطق دیگر می توانند داوطلب خدمات رسانی در این شهرها باشند.

وی از شروع به کار هیئت «اندیشه ورزی» در معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران خبر داد و گفت: این هیئت برای ارتقاء مباحث درآمدی و درآمد پایدار شهرداری راه اندازی شده است، شهرداران مناطق نیز می توانند در این جلسات حضور داشته باشند.

همچنین میثم مظفر رییس کمیته برنامه، بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، در ادامه این جلسه گفت: امسال بودجه مناطق شهرداری ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: برگزاری طرح رصد باعث شد اشراف خوبی نسبت به محلات و مناطق پیدا کنیم. این تسلط خیلی به ما کمک کرد که بدانیم مطالبات مردم و مشکلات محلات چیست. در این طرح ۳۰ مسئله مشترک بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران شناسایی و راهکارهایی برای آن ها تعبیه شد. خروجی دوم طرح رصد پروژه های توسعه محلی بود که از جنس کارهایی ست که در محلات تحول ایجاد می کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: از هفته آینده نیز پروسه های نظارتی را بر تحقق پروژه های توسعه محله ای آغاز می کنیم. سه منطقه برتر و سه منطقه آخر را نیز اعلام خواهیم کرد.

شریفیان مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه اگر راه را هموار کنیم، مردم راه سرمایه گذاری در تولید را پیدا می کنند، گفت: رویکرد ما در سازمان این است که هم برای مناطق شهرداری تهران و هم برای سرمایه گذار تسهیل گر باشیم.

وی درباره برگزاری همایش بین المللی «فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران» گفت: این نمایشگاه ۱۵ و ۱۶ تیر در حوزه سرمایه گذاری با موضوعات اقتصاد شهری و درآمد پایدار، محیط زیست و مدیریت پسماند، عمران و پروژه های زیر ساختی، حمل و نقل عمومی و ترافیک، گردشگری و تفریحات شهری، خدمات اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهرسازی و شهر هوشمند و دانش بیان در برج میلاد برگزار می شود.

 شوریابی، مدیر عامل هسته مرکزی گزینش گفت: جذب نیروهای جدید، تبدیل وضعیت نیروها، ارزشیابی عملکرد کارکنان، تمدید قراردادها، اعلام نظر در مشاغل حساس مدیریتی، حضور در مصاحبه های علمی و تخصصی، تمدید قرارداد پرسنل قراردادی از وظایف گزیش در شهرداری تهران است.

وی با عنوان کرد: در این ۶ ماه اصلاح ساختار تشکیلاتی گزینش را داشتیم. هیئت مرکزی هسته گزینش شهرداری تهران که شامل ۴ هسته است را تصویب کردیم که زیر مجموعه هیئت عالی گزینش ریاست جمهوری می شود.

شوریابی درباره اهم اقدامات گزینش در ۶ ماه گذشته افزود: اصلاح ساختار تشکیلاتی گزینش، عضویت دائم مدیران گزینش در شورای تحول مناطق، سازمان ها و ادارات کل، حضور و اعلام نظر در کمیته انتصابات، ارزشیابی کارکنان، حضور صحنه ای و میدانی، برگزاری میز خدمت و تعامل با مدیران شهرداری، پاسخگویی به همکاران شهرداری در سامانه ۱۸۸۸ برای اولین بار، تعامل سازنده و هم افزایی با سایر سازمان های نظارتی شهرداری تهران بخشی از این اقدامات است.

مدیر عامل هسته مرکزی گزینش اظهار داشت : تبدیل وضعیت ایثارگران معزز شهرداری تهران، راه اندازی سامانه شخصیت شناسی، ایجاد زیر ساخت سامانه تبدیل صوت به متن، مکانیزه کردن فرایند تشکیل پرونده و ایجاد آرشیو الکترونیک پرونده های گزینشی، اعلام نظر درباره اعتراضات به آرای پرونده های گزینشی، ممنوعیت هر گونه پرداخت به کارکنان قبل از اعلام نظر گزینش، مدون نمودن برنامه سالیانه گزینش و ارزیابی عملکرد طبق برنامه ابلاغی و راه اندازی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر اقدمات ۶ ماه گذشته بوده است.

در این جلسه برخی از شهرداران مناطق درباره وصول درآمد، تبیین پروژه های مستمر و غیر مستمر توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه و گزارش در خصوص پروژه های توسعه محلی صحبت کردند.

گفتنی است، در پایان این جلسه با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و مدیر عامل هسته مرکزی گزینش شهرداری از زحمات مهرداد امن زاده تقدیر و حسین منتظریان علیائی با عنوان عضو و مدیر هسته گزینش امور مناطق معارفه شد.