آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 39612
دوشنبه - 23 خرداد 1401 - 08:00

سگ‌های اهدایی جایگزین سگ‌های از کارافتاده هلال‌احمر می‌شوند

افرادی که علاقه‌مند هستند توله‌های سگ‌های خودشان را به جمعیت هلال احمر اهدا کنند، می‌توانند به پایگاه آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) سازمان امدادونجات مراجعه کنند.

سگ‌های اهدایی جایگزین سگ‌های از کارافتاده هلال‌احمر می‌شوند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر سگ‌های اهدایی که از نظر نژاد، سن، سلامت جسمی و رفتاری به تایید مربیان بین المللی و دامپزشکان مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس سازمان امدادو نجات رسیده‌اند را جایگزین سگ‌های از کار افتاده زنده‌یاب می‌کند تا پس از فراگیری آموزش های تخصصی در بحران‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش گروه حوادث آوای جامعه، محمدباقر محمدی افزود: طبق بررسی و ارزیابی فعالیت اخیر مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) به لحاظ وضعیت سگ‌های موجود و عملکرد مربیان بنا شد تا به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی این مجموعه از توله‌های اهدایی که در سلامت کامل و دارای نژاد مورد تایید و سطح هوش مناسب در این حوزه هستند کمک گرفته شود.

معاون عملیات سازمان امدادونجات از آمادگی ۱۰ قلاده سگ اهدایی برای واگذاری به مربیان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ قلاده سگ پس از تایید نژاد و سلامتشان، مراحل ابتدایی آموزش را توسط مربیان گذرانده و آماده جایگزینی سگ‌های از کار افتاده برای تحویل به مربیان در جمعیت هلال احمر هستند.

وی با بیان اینکه بالا رفتن سن سگ ها، ابتلا به بیماری و مرگ و آسیب و مصدومیت در عملیات های جستجو و نجات از مهم ترین دلایل استفاده از سگ های جدید در عملیات ها است، افزود: بر این اساس سگ‌های اهدایی به جمعیت هلال‌احمر با هدف تقویت پایگاه‌های آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس ( آنست) در قالب طرح تقسیم سگ‌های تجسس به چندین استان‌ها آماده فعالیت می‌شوند.

محمدی با اشاره به اینکه این طرح به صورت فنی و دقیق در سراسر کشور اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه‌مندی مردم برای اهدای توله های خود به جمعیت هلال احمر به ویژه پس از بحران‌های اخیر و همچنین حساس بودن این موضوع به لحاظ حضور موثر سگ‌ها در عملیات های امدادی، جلسه تبادل اطلاعات هم میان مربیان سگ های زنده‌یاب در استان‌ها و سازمان امدادونجات برگزار شد تا بتوانیم به شکل  حرفه‌ای و تخصصی از سگ‌های تجسس در بحران‌ها استفاده کنیم.

معاون عملیات سازمان امدادو نجات گفت: افرادی که علاقه‌مند هستند توله‌های سگ‌های خودشان را به جمعیت هلال احمر اهدا کنند، می‌توانند به پایگاه آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) سازمان امدادونجات مراجعه کنند تا پس از بررسی‌های لازم از سوی دامپزشکان و متخصصین و تایید نهایی، برای تحویل گرفتن سگ اقدام شود.