آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 39388
شنبه - 7 خرداد 1401 - 17:08

پایانه جدید شرق ، قطب گردشگری و اقتصادی می شود

پروژه «بندر خشک»، یکی از هاب های لجستیک که برای تهران دیده شده است، در نزدیکی این سازه قرار دارد و اثرگذاری در اشتغال زایی و اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

پایانه جدید شرق ، قطب گردشگری و اقتصادی می شود

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهرداری تهران گفت:  برای فضای باز پایانه جدید شرق طراحی صورت گرفته تا تبدیل به قطب گردشگری و اقتصادی شرق تهران شود، مدل‌های سرمایه‌گذاری آن دیده شده چرا که ارتفاع و پستی و بلندی‌ها یک ظرفیت است و شرایط را مهیا می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهری آوای جامعه ، مهدی وحدت کار مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهرداری تهران در بازدید از پایانه جدید شرق که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: طبق طراحی انجام‌شده، فاز اول پایانه شرق انتقال پایانه فعلی به پایانه جدید است؛ دو پارادایم تئوریک در زمینه پایانه ها وجود دارد، نخست اینکه پایانه ها داخل شهر باشند تا مردم مجبور به سفر دوم نشوند و پارادایم دیگر اینکه پایانه ها بیرون شهرها و در فاصله نیم ساعت از مرکز شهر باشند، بنابراین باید روی دسترسی پذیری پایانه کار کنیم، ابعاد اجتماعی این پروژه دیده شده و حضور مترو و حمل و نقل عمومی کار را تسهیل می کند.

اما نکته مهم این است که در مجموعه پایانه شرق فعلی باید همچنان خدمات به مردم را ارائه دهیم و صحبت هایی صورت گرفته تا خدمات حمل و نقلی و غیر حمل و نقلی به مردم همچنان ادامه پیدا کند.

وی افزود: در سازمان پایانه ها، غیر از موضوع نگهداشت و خدمات به مردم، ۸ پروژه تحولی طراحی و به شهردار تهران ارائه دادیم که از جمله آنها، پایانه جدید شرق است، در شرق تهران به لحاظ گردشگری و اقتصادی و تجاری نسبت به غرب تهران فقری را احساس می کنیم در حالی که این پتانسیل در شرق و مجموعه پایانه شرق جدید وجود دارد، برای فضای باز پایانه طراحی صورت گرفته تا تبدیل به قطب گردشگری و اقتصادی شرق تهران شود، مدل های سرمایه گذاری آن دیده شده چرا که ارتفاع و پستی و بلندی ها یک ظرفیت است و شرایط را مهیا می کند.

وحدت کار عنوان کرد : پروژه بعدی «بندر خشک» است که یکی از هاب های لجستیک که برای تهران دیده شده است، در نزدیکی این سازه قرار دارد و اثرگذاری در اشتغال زایی و اقتصاد را به دنبال خواهد داشت؛ پروژه بعدی پارک سوار است، باید فضاهایی این قابیلت را داشته باشد که افرادی که وارد شهر می شوند خودروی خود را در جایی قرار دهند تا نیازهای خودرو نیز در آنجا وجود داشته باشد و با حمل و نقل عمومی مناسب وارد شهر شوند و این کار در این مجموعه در حال طراحی است.

علاوه بر این در بحث حمل و نقل انبوه، موضوع دو پارک سوار در اتوبان شهید همت، یکی در غرب و دیگری در شرق اتوبان مطرح است، بنابراین نقش پایانه شرق جدید در شبکه حمل و نقل عمومی تهران اثرگذار است.

به گفته وی پایانه شرق جدید تنها بار پایانه شرق موجود را به دوش نخواهد کشید، بلکه بخش قابل توجهی از بار ترمینال جنوب و غرب را نیز به دوش می کشد.