آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 39357
شنبه - 7 خرداد 1401 - 17:21

آخرین خبر ها و جزئیات از سرانجام پایانه جدید شرق/ افتتاح فاز اول تا پایان سال

شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: پروژه پایانه جدید شرق تهران در دوره ۴ سال گذشته به طور کامل رها شده و تجهیزات آن به کرات مورد سرقت قرار گرفته و این موضوع باعث شده که حداقل ۱۰ درصد پیشرفت معکوس داشته باشد.

آخرین خبر ها و جزئیات از سرانجام پایانه جدید شرق/ افتتاح فاز اول تا پایان سال

شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: پروژه پایانه جدید شرق تهران در دوره ۴ سال گذشته به طور کامل رها شده و تجهیزات آن به کرات مورد سرقت قرار گرفته و این موضوع باعث شده که حداقل ۱۰ درصد پیشرفت معکوس داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه شهری آوای جامعه،  محمدهادی علی احمدی  در بازدید از پایانه جدید شرق که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، عنوان کرد: پارکینگ و سازه این مجموعه که سه هزار میلیارد تومان از عوارض مردم برای آن هزینه شده است، مجموعه ای که از دهه ۷۰ در کمیسیون ماده ۵ مصوب شده و حدود ۳۰ هکتار بود که ۷ هکتار از آن کم شده است، اجرای فاز اول آن یعنی ۱۳.۵ هکتار کلید خورد و تا سال ۹۶ این فضای فعلی ایجاد شد.

بنابر اظهارات وی، این پروژه در دوره ۴ سال گذشته به طور کامل رها شده و تجهیزات آن به کرات سرقت شده و این موضوع باعث شده که حداقل ۱۰ درصد پیشرفت معکوس داشته باشد و درحال حاضر در بهترین حالت ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پروژه ای که در سال ۹۶ با ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان به سرانجام می رسید الان به بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

*تصویب بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان از اعتبار پایانه شرق

وی افزود: در این دوره تصمیم بر این شد که این مجموعه تکمیل و به افتتاح برسد و در اواخر سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار از سوی شهردار تهران اعلام شد، در حال حاضر بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان از اعتبار آن تصویب شده و مابقی اعتبار نیز به مرور به عنوان اصلاحیه بودجه اضافه می شود.

علی‌احمدی خاطرنشان کرد: مبلع موردنیاز باید به صورت نقدینگی باشد و کار باقیمانده مجموعه بیشتر خرید تجهیزات است و معاونت مالی شهرداری مشغول چاره اندیشی برای این مسأله است تا بتوانیم فاز اول آن را امسال بهره برداری کنیم.

*افتتاح فاز اول پایانه شرق تا پایان سال

وی عنوان کرد: از آنجا که پروژه های گردشگری سرخه حصار از نوع مشارکتی است، زودتر به نتیجه خواهد رسید و تا دو سال آینده پهنه شرقی تهران محل مراجعه مردم خواهدبود؛ فاز اول پایانه شرق تا پایان سال به افتتاح خواهد رسید که این فاز ۱۸۰ میلیارد تومان نیاز دارد و امیدواریم نوسانات اخیر قیمت‌ها به آن خدشه ای وارد نکند.

شهردار منطقه ۱۳ گفت: درباره اراضی جنگ افزارسازی در منطقه که حدود ۱۷ هکتار است نیز ۳ هفته پیش در شورای عالی، ۱۱ هکتار به نفع شهرداری آزاد شده و بوستانی در آن احداث می‌شود، همچنین ۲۰ درصد مساحت منطقه اراضی دوشان تپه است که آن توافق نیز تا هفته آینده امضا می شود و در آن از ۲۳۰ هکتار اراضی، تا الان ۸۰ هکتار به صورت ۷۰/۳۰ توافق شده و با این توافق ۴ شریان اصلی منطقه یعنی خیابان پنجم، دهقان، صفا و خیابانی در ضلع جنوب پادگان آزاد و باز می شود، بوستان ۱۱ هکتاری طراحی شده و احداث آن امسال آغاز می شود، همچنین بوستان مربوط به توافق دوشان تپه نیز سال آینده اجرایی خواهد شد.