خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 39274
دوشنبه - 2 خرداد 1401 - 11:42

برگزاری نشست «موزه ها و تغییرات اقلیمی» در مجموعه نیاوران

همزمان با چهارمین روز از هفته میراث فرهنگی، نشست تخصصی «موزه ها و تغییرات اقلیمی» با حضور سید احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران، در مجموعه نیاوران برگزار شد.

برگزاری نشست «موزه ها و تغییرات اقلیمی» در مجموعه نیاوران

همزمان با چهارمین روز از هفته میراث فرهنگی، نشست تخصصی «موزه ها و تغییرات اقلیمی» با حضور سید احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران، شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مجموعه نیاوران برگزار شد.

به‌گزارش گروه گردشگری آوای جامعه ، اولین گردهمایی گروه حفاظت ایکوم پس از همه گیری ویروس کرونا با همکاری و میزبانی مریم جلالی مدیر مجموعه نیاوران برگزار شد و رسول وطن دوست رئیس گروه حفاظت ایکوم ایران، شهرام رهبر عضو شورای فنی و پریسا عبدالهی سرپرست کارگروه تاریخ و مبانی نظری حفاظت و مرمت این گروه و همچنین مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو سخنرانان این نشست بودند.

«میراث جهانی و تغییرات آب و هوایی، تأثیرات و سازگاری» ، «برنامه مدیریت خطر برای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران» و «توسعه و تحول موزه تخت‌جمشید در گذر زمان» از جمله سرفصل های سخنرانی در نشست یاد شده بود.

همچنین در بخش دیگری از برنامه، گزارش سالیانه گروه حفاظت ایکوم ایران ارائه و حاضران به هم اندیشی و تبادل نظر درباره برنامه های آینده این گروه پرداختند.