آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 39149
جمعه - 30 اردیبهشت 1401 - 01:35

گشایش نخستین پسماند مارکت در منطقه ۳ تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ تهران از گشایش نخستین پسماند مارکت در این منطقه خبر داد.

گشایش نخستین پسماند مارکت در منطقه ۳ تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ تهران از گشایش نخستین پسماندمارکت در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  حسین سیگارودی با اعلام این خبر اظهار داشت: نخستین پسماندمارکت منطقه با هدف افزایش حداکثری تفکیک در مبدا، کاهش هزینه‌های جمع‌آوری پسماند و توجه به اقتصاد شهری و خانواده در محله اختیاریه خیابان شهید معماری افتتاح شد،  یکی از اهداف مهم مدیریت پسماند، کاهش و دفن پسماند باهدف افزایش تفکیک از مبدا است.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارها درصد قابل توجهی از پسماندهای شهروندان را پسماندهای خشک تشکیل می‌دهد که باتوجه به پیامدهای منفی زیست محیطی این مساله، تفکیک از مبدا پسماندها با هدف تسریع در فرآیند بازیافت، امری قابل توجه محسوب می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ خاطرنشان کرد: پسماند مارکت محلی است که در آن ارزش ریالی پسماندهای خشک شهروندان ازجمله دورریختنی‌های پلاستیکی، شیشه‌ای، الکترونیکی و فلزی  بر اساس قیمت‌های مصوب سازمان مدیریت پسماند شهرتهران مشخص شده و شهروندان می‌توانند معادل ریالی آن از اجناسی که در این پسماندمارکت وجود دارد، خریداری کنند.

سیگارودی گفت : از زمان افتتاح پسماندمارکت تاکنون و بصورت میانگین هرماه ۲تن پسماند خشک توسط شهروندان تحویل این مرکز می‌شود.