آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 38996
چهارشنبه - 21 اردیبهشت 1401 - 10:02

مرمت و بازپیرایی پنج بوستان در منطقه۱۳ تهران

شهردار منطقه ۱۳ تهران از مرمت وبازپیرایی ۵ بوستان این منطقه خبر داد.

مرمت و بازپیرایی پنج بوستان در منطقه۱۳ تهران

شهردار منطقه ۱۳ تهران با اشاره به رشد و توسعه شهر، افزایش آلودگی های زیست محیطی و بصری و کمبود فضاهای باز شهری، ضروت توجه به بوستان ها و فضاهای سبز را بیش از گذشته دارای اهمیت دانست واز مرمت وبازپیرایی ۵ بوستان منطقه خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  محمد هادی علی احمدی به ضرورت توجه به بازسازی و تعمیر بوستانها و پارکهای محله ای تاکید کرد و افزود: پارکها و فضاهای سبز شهری از زمان احداث و در طول زمان، دچار فرسایش شده و نیاز به مرمت و بهسازی دارند تا با تداوم کارکردهای آن علاوه بر ارتقای منظر شهری، خدمات بهینه ای به شهروندان ارائه شود.

وی افزود: مرمت و بازسازی بوستان سرخه حصار در راستای زیباسازی و رفع نواقص و مشکلات آن شامل بازسازی سرویس های بهداشتی، بازسازی و احداث بیش از ۲۰۰ آلاچیق، احداث آبنما و احداث شبکه آبرسانی در حال انجام است.

شهردار منطقه ۱۳ همچنین به بازپیرایی فضای سبز فلکه دوم نیرو هوایی به مساحت ۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع اشاره و گفت: بازسازی شبکه آبرسانی ، آبنما و سیستم روشنایی آن نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است .

علی احمدی رسیدگی به چهره بوستان ها و تغییر چهره شهری را عامل مهم ایجاد آرامش روانی شهروندان دانست و افزود: بازسازی وسایل بدنسازی، مخازن پسماند ونیمکت های بوستان خیام منطقه ۱۳ نیز اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۱۳ از آغاز پروژه بازپیرایی بوستان بهیان در راستای افزایش سرانه فضای سبز نیز خبر داد وافزود: کاشت ۱۸۰ اصله درختچه و درخت موجب تغییر چهره وشادابی این بوستان شده است.

وی به بازپیرایی و ساماندهی بوستان ورزش با کاشت ۳۵۰ اصله درختچه و۱۵۰ اصله درخت اشاره کرد و گفت: امیدوارم با این اقدامات وهمچنین حفاظت شهروندان از محیط زیست وفضای شهری شاهدی شهری زیبا، پاک و سبز باشیم.