خبر » نبض جامعه
کد خبر : 38801
چهارشنبه - 7 اردیبهشت 1401 - 01:41

برگزاری نشست «کتاب و هویت» در نمایشگاه قرآن کریم

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه پیام‌‌های امروز رسانه‌های‌جهان اثر سیلابی دارند، گفت: سالم‌ترین گونه‌ی پیام که کمک می‌کند تخیل مخاطب قوی شود، کتاب است.

برگزاری نشست «کتاب و هویت» در نمایشگاه قرآن کریم

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه پیام‌‌های امروز رسانه‌های‌جهان اثر سیلابی دارند، گفت: سالم‌ترین گونه‌ی پیام که کمک می‌کند تخیل مخاطب قوی شود، کتاب است.

به گزاش گروه فرهنگی آوای جامعه، وحید یامین‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان در نشست «کتاب و هویت» غرفه نوجوان بیست‌ و نهمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: «وقتی صدا به صدا نمی‌رسه مثل آواز خواندن در بازار آهنگران است» این یک واقعیت از دنیای امروز است.

*بشر امروز گیج‌ترین بشر تاریخ است

وی افزود: هیچ‌وقت در طول تاریخ در زندگی بشر اینقدر دنیا شلوغ و پر سر و صدا نبوده است درحالی که همیشه فرصتی برای شنیدن صداهای متفاوت بوده است بخاطرهمین وقتی یک پیام مفید و ضروری را برای کسی داشته باشید، لابه‌لای این صداها گم می‌شود لذا بشر امروز گیج‌ترین بشر تاریخ است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه روح انسان از میان میلیون‌ها‌ مخلوق‌ خداوند لطیف‌ترین است، گفت: لطیف‌ترین مخلوق که روح است حتی اگر درک زیادی داشته باشد و بخواهد از هر فکری چیزی بردارد، دچار سوءهاضمه می‌شود و توان هضم را از دست خواهد داد.

یامین‌ پور بسیاری از پیام‌های جهان امروز را غیرمفید و غیرضروری دانست و افزود: در جهان امروز و پس از وب۲ کسی به فکر مخاطب نیست چون همه می‌خواهند پیام برسانند، رسانه‌ها در این شرایط همانند سوپرمارکت‌‌اند که تنها به‌ فکر انتقال پیام و فروش محصول هستند، رسانه‌ها تنهامی‌خواهند یارگیری کنند و تنها کسی که از مخاطب مراقبت می‌کند خودش به وسیله دروازه‌بانی از قوا و استعدادها است.

وی اظهار داشت: از گونه‌های پیام که مخاطبان را محاصره کرده است فیلم، تصویر و صوت فراگیرترین است اما سالم‌ترین گونه‌ی پیام که کمک می‌کند تخیل مخاطب قوی شود، کتاب است، کتاب جلوی سوء هاضمه‌ی درک را می‌گیرد و در خدمت تخیل و قوای ادراکی است و مخاطب را تقویت می‌کند و عضله‌های فکر و جان را کمک می‌کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه کتاب جهان دارد و مخاطب را به جهان خودش دعوت می‌کند، افزود: کتاب شما را به دیدن جهان دیگری دعوت می‌کند، فردی که کتاب می‌خواند فرصت‌های زندگی تکثیریافته‌ای و تجربه‌ جهان‌هایی را خواهد داشت که امکان تجربه‌ی آن را نداشته است.

یامین‌پور عنوان کرد: پیام کتاب در بستر تامل و ارامش منتقل می‌شود درحالی که پیام‌های امروز جهان رسانه‌های نوین فرصت هضم نمی‌دهد و اثر سیلابی دارند اما اثر کتاب جویباری است.

در ادامه این نشست نوجوانان به طرح سوالاتی پیرامون جذابیت‌های کتاب و چگونگی استفاده از فضای کتاب و رسانه‌ها پرداختند، در پایان یامین ‌‎پور کتاب‌های «نخل و نارنج» و «ارتداد» را برای علاقه‎‌مندان امضا کرد.

گفتنی است، غرفه نوجوان «منادیان بصیرت» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه ۲۷ فروردین تا جمعه ۹ اردیبهشت از ساعت۱۷:۳۰ تا ۲۳:۳۰ در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) راهرو ۹۶ میزبان علاقه‌مندان به قرآن کریم خواهد بود.