آوای شهر » خبر
کد خبر : 3863
دوشنبه - 20 آبان 1398 - 15:18

داشتن شهری زیبا مستلزم مشارکت تمام شهروندان

شهردار منطقه ۶ تهران در جمع دانش آموزان گفت: داشتن شهری زیبا، قانون‌مند و پویا مستلزم مشارکت تمام شهروندان دراداره امور شهر است.

داشتن شهری زیبا مستلزم مشارکت تمام شهروندان

بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه در ۲۰ مدرسه قلب پایتخت با استقبال دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران در این مراسم و در جمع دانش آموزان گفت: داشتن شهری زیبا، قانون‌مند و پویا مستلزم مشارکت تمام شهروندان دراداره امور شهر است.

وی افزود: طرح شهردار مدرسه کمک خواهد کرد تا نسل آینده جامعه از دوران کودکی و نوجوانی با قبول مسئولیت در مدرسه به طور عملی با مفاهیم شهر و شهروندی، مسئولیت‌ها و حقوق شهروندی و مهارت‌های اجتماعی آشنا شوند.فرهادی در جمع دانش آموزان دبیرستان دختران سمیه اظهار داشت: بهترین شکرگزاری از خداوند برای فرصتی که برای زندگی به ما داده این است که ما از نعمت های خداوند بهترین استفاده را کنیم.

وی در ادامه گفت: شما در ابتدای راه هستید و بهترین و بیشترین فرصت ها را برای آینده خود،خانواده،شهر ایجاد کنید. فرهادی افزود: امیدوارم که امروز شایسته ترین کاندیدایی که مورد تایید دانش آموزان است بعنوان شهردار مدرسه انتخاب شود.

وی خطاب به شهرداران مدرسه، گفت: شما دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید با آگاهی کامل نسبت مسائل شهری و شهروندی وارد جامعه شده و در پی احقاق حقوق خود باشید؛ بدین گونه شما می توانید در جهت اعتلای کشور خود نقش به سزایی ایفا کنید.

شهردار منطقه ۶ در پایان با تاکید بر اینکه هدف از طرح شهردار مدرسه حمایت از طرح های نو، جدید و خلاقانه است گفت: تمرین مشارکت جمعی از طریق بر عهده گرفتن وظایف مشخص و آشنا شدن دانش‌آموزان با حقوق، وظایف و مسئولیت‌های ناشی از شهروندی از مهمترین اهداف انتخابات شهرداران مدارس است.