خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 38518
چهارشنبه - 17 فروردین 1401 - 03:42

پذیرش بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نسخه دارویی در ایام نوروز

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از پذیرش ۴ هزار و ۶۹۷ نسخه دارویی در ایام تعطیلات نوروزی در داروخانه های مرکزی و تهرانپارس خبر داد.

پذیرش بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نسخه دارویی در ایام نوروز

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از پذیرش ۴ هزار و ۶۹۷ نسخه دارویی در ایام تعطیلات نوروزی در داروخانه های مرکزی و تهرانپارس خبر داد.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه،  علیرضا عسکری درباره خدمت رسانی داروخانه های هلال احمر در شهر تهران گفت: از ابتدای تعطیلات ایام نوروز (یکم لغایت سیزدهم فروردین ماه)، ۴۶۹۷ بیمار برای تهیه داروهای خود به داروخانه های مرکزی و تهرانپارس مراجعه کرده اند.

وی افزود: داروخانه های هلال احمر به دلیل ویژگی هایی از جمله وجود نیروهای مجرب و متعهد، کنترل و نظارت دقیق و همچنین تأمین و توزیع به موقع و مطمئن داروهای مورد نیاز بیماران و از سویی به واسطه توزیع داروهای خاص با کیفیت مناسب و همچنین داروهای پرونده ای از جایگاه و اهمیت انکارناپذیری در نظام توزیع دارو برخوردار هستند و اکثر داروهایی که در این داروخانه ها عرضه می شود، تحت پوشش بیمه های جاری کشور هستند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در داروخانه مرکزی جمعیت هلال احمر با بکارگیری سیستم مکانیزه و ارائه داروهای خاص، نصب دستگاه خودپرداز، بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، پاسخگویی و تکریم مراجعه کنندگان، استقرار نمایندگان سازمان های بیمه گر شامل تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، سلامت و نیروهای مسلح در داروخانه و نیز ایجاد امکانات رفاهی تلاش می شود تا به رغم حجم بالای مراجعین و بیماران، مدت زمان انتظار برای دریافت دارو در حداقل زمان ممکن انجام پذیرد.

عسکری عنوان کرد: یکی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کمک به تأمین داروهای حیاتی کشور است و در هر شرایطی برطرف کردن نیازهای دارویی مردم از اولویت های هلال احمر است.

گفتنی است، داروخانه مرکزی هلال احمر در تهران، خیابان طالقانی و داروخانه مرکزی شماره ۲ تهرانپارس، در خیابان جشنواره واقع شده است و هموطنان و بیماران عزیز می توانند برای کسب اطلاعات دارویی با خط ویژه ۴۱۶۵۱ تماس گیرند.