آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 38443
پنجشنبه - 11 فروردین 1401 - 01:00

عطر رمضان در دارالمومنین تهران / مساجد ناحیه ۵ به استقبال رمضان رفتند

ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی با حلول ماه مبارک رمضان در دارالمومنین تهران اجرایی می شود.

عطر رمضان در دارالمومنین تهران / مساجد ناحیه ۵ به استقبال رمضان رفتند

ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی با حلول ماه مبارک رمضان در دارالمومنین تهران اجرایی می شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ تهران گفت: بمنظور برگزاری آئین های خاص این ماه مبارک ‌و امکان حضور گسترده شهروندان و خانواده ها در مراسم معنوی، مساجد و اماکن مذهبی منطقه آماده شده است.

سالاری پور با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن ماه ملکوتی، در حوزه خدمات شهری و محیط زیست نیز اقداماتی از قبیل غبارروبی مساجد، شست و شوی جداره های مساجد و اماکن مذهبی، رنگ آمیزی و نورپردازی محیطی در حال انجام است، برنامه های شهرداری منطقه در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد: جشنواره رمضان، محافل خانگی قرآن، برپایی افطاری ساده، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی شامل کتابخوانی و نقاشی ،محافل انس با قرآن، برگزاری کارگاه های آموزشی ترویج سبک زندگی دینی، پردیس های قرآنی ، محافل تفسیر قرآن ومناجات خوانی و نیایش از برنامه هایی است که در محلات و مساجد اجرا می شود.

شهردار منطقه۱۴ از زیارت غبور شهدا و دیدار با خانواده های آنها همچنین طرح اکرام ایتام و کمک به نیازمندان در کنار جشن کریم لبخند ، ضیافت نور و مراسم ویژه شب های قدر به عنوان دیگر برنامه های در نظرگرفته شده ویژه ماه میهمانی خدا در منطقه خبر داد.

وی با اشاره به فراگیری بیماری کرونا افزود: برای ایجاد زمینه حضور فعال شهروندان مومن در برنامه های ماه ملکوتی و رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت و سلامت عمومی برنامه های مجازی چون پویش قرآن بخوان ، صوت رمضان و بهار لبخند ویژه همه شهروندان اجرا می شود.

سالاری پور با بیان اینکه تلاش داریم فضای خاص روحانی و معنوی بر محله ها حاکم شود، گفت :  برنامه های این ماه با محوریت مساجد و با حضور و مشارکت هرچه گسترده تر شهروندان اجرا خواهد شد.

*مساجد و محله های ناحیه۵ به استقبال رمضان رفتند

برپایه این گزارش، مراسم غبار روبی و عطر افشانی مساجد ناحیه ۵ به منظور آمادگی و برای ورود به ماه مبارک رمضان درحال انجام است.

نظافت و شست‌وشوی مساجد، از جمله مسجد میثم و فضاسازی و آراسته سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد و نصب ادعیه رمضان از جمله فعالیت هایی است که در این ناحیه به مناسبت استقبال از رمضان و برگزاری مراسم معنوی و مذهبی شهروندان انجام می شود.