آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 38418
چهارشنبه - 10 فروردین 1401 - 23:56

بوستان های منطقه ۲ آماده میزبانی شهروندان در روز طبیعت

بوستان های فرا منطقه‌ای و محلی منطقه۲ تهران همزمان با نزدیک شدن روز طبیعت، آماده میزبانی از شهروندانی هستند که فضاهای تفریحی این منطقه را برای گذراندن روز پایان تعطیلات خود انتخاب کرده‌اند.

بوستان های منطقه ۲  آماده میزبانی شهروندان در روز طبیعت

بوستان های فرا منطقه‌ای و محلی منطقه ۲ تهران همزمان با نزدیک شدن روز طبیعت، آماده میزبانی از شهروندانی هستند که فضاهای تفریحی این منطقه را برای گذراندن روز پایان تعطیلات خود انتخاب کرده‌اند.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ گفت: با توجه به وجود بوستان های متعدد فرا منطقه ای ، محلی و فضای سبز شهری ، هر ساله میزبان تعداد زیادی از شهروندان تهرانی است و برهمین اساس با هماهنگی معاونت خدمات شهری منطقه ،بوستان ها آماده حضور شهروندان شد.

وی افزود: برای آماده سازی بوستان ها ،اقداماتی همچون تامین روشنایی ،ایمن سازی آب نما ،زمین بازی کودکان ،معابر ،وسایل بازی و ورزشی بوستان ها و بهسازی سرویس بهداشتی انجام شده است.

شهردار منطقه افزود:هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مهمانان روز طبیعت منطقه در بوستانهای نهج البلاغه،پرواز و ۱۸ هکتاری، صورت گرفته و پیش بینی می‌شود امسال اماکن تفریحی گردشگری و فضای سبز منطقه نسبت به سالهای گذشته، پذیرای جمعیت بیشتری از مراجعه کنندگان باشد

صالحی عنوان کرد : بوستان گردشگری نهج البلاغه با ۳۵ هکتار وسعت بزرگترین بوستان دره ای کشور است که علاوه بر قابلیت های اکوسیستمی، به لحاظ برخورداری از امکانات متنوع تفریحی و ورزشی به عنوان یکی از نقاط گردشگری و تفریحی شهر تهران تبدیل شده است.

وی بابیان اینکه هماهنگی لازم با هلال احمر، اورژانس تهران و آتش نشانی برای ارائه خدمات مرتبط به شهروندان بعمل آمده است، گفت: استقرار مخازن زباله در مقابل در ورودی بوستان ها ، آماده سازی نمازخانه در بوستان های بزرگ و فرامنطقه ای ،نصب اجاق های سیار ، توزیع کیسه زباله برای فرهنگ سازی در میان گردشگران، همچنین نصب پلاکارد در بوستان‌های سطح منطقه با هدف اطلاع رسانی به گردشگران از جمله تمهیدات لازم درروز طبیعت است.