ایثار اجتماعی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 38414
پنجشنبه - 11 فروردین 1401 - 00:29

افتتاح بخش سی‌تی‌ اسکن بیمارستان لقمان حکیم سرخس

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای سفر هیئت دولت به استان خراسان رضوی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان سرخس دیدار و پس از بازدید از بیمارستان لقمان حکیم، بخش سی‌تی‌اسکن این مرکز درمانی را افتتاح کرد.

افتتاح بخش سی‌تی‌ اسکن بیمارستان لقمان حکیم سرخس

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای سفر هیئت دولت به استان خراسان رضوی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان سرخس دیدار و پس از بازدید از بیمارستان لقمان حکیم، بخش سی‌تی‌اسکن این مرکز درمانی را افتتاح کرد.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه،  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جریان سفر به سرخس در بدو ورود به مقام شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

معاون رئیس جمهور سپس از بیمارستان لقمان حکیم بازدید و بخش سی‌تی‌اسکن این مرکز درمانی را افتتاح کرد و گفت: با توجه به جمعیت این شهرستان وجود یک مرکز مجهز به تجهیزات درمانی مورد نیاز بود و امیدواریم این بخش بتواند مانع رفت آمد مردم به شهرستان‌های همجوار شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سپس به دیدار مادر شهید «فیروز احمدی» رفت و خطاب به خانواده شهید گفت: به دیدار شما آمدیم تا مشکلات شما بررسی کنیم و چنانچه درخواستی دارید اعلام کنید.

مادر شهید خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: خداوند را شاکر هستم که به من توفیق داد و فرزندم در راه اسلام به شهادت رسید، امروز ما فقط به دعای شهدا نیازمند هستیم و درخواست مادی نداریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سپس به دیدار جانباز و آزاده سرافراز «خدارحم علیمیرزایی» رفت و در این دیدار گفت: شهدا زنده و ناظر اعمال و رفتار ما هستند و شما جانبازان باید مروج فرهنگ ایثارگری برای نسل‌های جدید باشید.

وی در پاسخ به پرسش این جانباز در مورد مشکل اشتغال فرزندان خود، گفت: آموزش و پرورش به دنبال جذب ۴۷ هزار نیرو است و فرزندان ایثارگران باید همانند سایر متقاضیان در آزمون استخدامی شرکت و حداقل نمره را کسب کنند.

وی دیدارها با اهدای لوح سپاس و شاخه‌های گل و یک جلد کلام الله مجید از این اسوه‌های صبر و مقاومت تجلیل کرد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی نماینده ویژه رئیس جمهور همچنین در محل فرمانداری سرخس در دیدار چهره به چهره با مردم تأکید کرد: بخشی از مشکلات مطرح شده در این دیدارها، می‌تواند با همکاری مسئولان شهرستانی و استانی مرتفع شود، سازمان های اجرایی، نهادهای دولتی نباید به دنبال درامد زایی باشند، حل مشکل مردم باید در اولویت باشد و از طرفی با توجه به اینکه امسال سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» است، باید توجه ویژه‌ای به تولیدکنندگان و کارآفرینان شود.

گفتنی است، شهرستان سرخس از توابع استان خراسان رضوی در ۱۸۵ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده ۱۳۷ شهید، ۳۰۰ جانباز و ۲۶ آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.