آوای شهر » خبر » محیط زیست » نبض جامعه
کد خبر : 3830
دوشنبه - 20 آبان 1398 - 14:17

رصد گذر عطارد از مقابل خورشید درموزه دارآباد

مدیرمرکزعلوم وستاره شناسی تهران گفت: ویژه برنامه رصد گذر عطارد از مقابل خورشید توسط مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، در موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد- برگزار می شود.

رصد گذر عطارد از مقابل خورشید درموزه دارآباد

مدیر مرکزعلوم وستاره شناسی تهران گفت: ویژه برنامه رصد گذر عطارد از مقابل خورشید توسط مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، در موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد- برگزار می شود.

به گزارش گرو علم و فناوری آوای جامعه،  امیرحسین چیذری، اظهار داشت: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران عصر دوشنبه۲۰ آبان ماه از ساعت ۱۵ویژه برنامه ای را به مناسبت گذر عطارد از مقابل خورشید به دلیل افق دید بهتر در موزه دارآباد برگزار می کند که می تواند برای منجمان آماتور و بسیاری از شهروندان جذابیت خاصی داشته باشد.

مدیر مرکز علوم گفت: تماس اول و مماس شدن سیاره عطارد با خورشید ساعت ۱۶:۰۵ دقیقه صورت می گیرد که با تلسکوپ های مجهز به فیلترهای مخصوص می توان این لحظه را به صورت دقیق مشاهده کرد و تماس دوم یعنی قرارگیری کامل سیاره عطارد در مقابل خورشید ساعت ۱۶:۰۷ دقیقه روی می دهد و تا ساعت ۱۷ رصدگران کشور قادر به مشاهده عبور سیاره عطارد از مقابل خورشید هستند .

چیذری خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند با تلسکوپ های خود در این برنامه شرکت کنند و از حضور کارشناسان باشگاه نجوم برای رصد گذر عطارد از مقابل خورشید و رصد سیارات بعد از غروب کمک بگیرند و یا با کمک به سایر علاقه مندان ما را در این برنامه علمی یاری نمایند.

مدیر مرکز علوم تصریح کرد: این برنامه در موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد- واقع در خیابان شهید پور ابتهاج (داراباد)،بعداز خیابان شهید سباری(آجودانیه)،خیابان موزه برگزار می شود و حضور در آن آزاد و رایگان است و هر گونه اطلاعات بیشتر در سایت مرکز به نشانی sactehran.ir اطلاع رسانی می شود.