خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 38229
جمعه - 27 اسفند 1400 - 11:44

استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای تقویت برنامه‌های آموزشی

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از بهره‌گیری از ظرفیت شبکه شاد به منظور تقویت برنامه‌های آموزشی، ارتقایی، ترویجی و تبلیغی خبر داد.

استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای تقویت برنامه‌های آموزشی

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از بهره‌گیری از ظرفیت شبکه شاد برای تقویت برنامه‌های آموزشی، ارتقایی، ترویجی و تبلیغی خبر داد.

به گزارش ایرنا، مسعود شکوهی افزود: زمینه‌سازی لازم برای اجرای فعالیت راهنمایی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از مشاوران مدارس، برای همه دانش‌آموزان در مناطق شهری، روستایی و مناطق عشایری، تحت پوشش خدمـات مشاوره‌ای و پیشگیـری از آسیب‌های اجتماعی به شکل غیر حضوری و حضوری، صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی درصدد آن است که کیفیت این فعالیت‌ها را به ویژه در مناطقی که دسترسی بر خط (آنلاین)، موجود نیست، تقویت کرده و برای ایجاد عدالت در ارائه خدمـات، از طریق حضوری عمل کند.

شکوهی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش از یک سو آموزش، تربیت و بالندگی انسان‌های مستعد جامعه را برعهده دارد و تأمین‌کننده نیـازهای نیـروی انسانی کشور در بخش‌های فرهنـگی، اجتماعی و اقتصادی است و از سوی دیگر تربیت آینده‌سازان وفادار به انقلاب اسلامی، متدیّن، شجاع، با بصیرت و مقاوم را برعهده دارد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش با اشاره به بسترسازی شبکه شاد در تقویت برنامه‌های آموزشی، ارتقایی، ترویجی و تبلیغی گفت: جلب مشارکت و ایجاد نگرش مثبت در دانش آموزان، والدین، زمیـنه سازی جهت ایـجاد جذابیـت در بعـد محتوایـی جهت ارائه خدمات مشورتی، ارتقایی، راهنمایی، مشاوره‌ای و آموزشی، ‌ارائه آموزش‌های ارتقـایی و ارتقای دانش و مهارت‌های از جمله برنامه‌هایی است که برای تقویت برنامه‌های شاد درنظر گرفته‌ایم.

وی همچنین به برخی از فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات در چارچوب برنامه نماد (نظام مراقبت دانش آموزان) و ارائه خدمات سریع و به موقع مشاوره‌ای و روان شناختی از طریق خط ملی نماد ۱۵۷۰ در تمامی استان‌ها، از جمله این فعالیت‌ها است.