آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 37968
سه شنبه - 17 اسفند 1400 - 23:55

کاشت نخل‌های ۴۰ ساله در منطقه ۱۳ تهران

درختان نخل  با عمر ۴۰ ساله  به روش روت بال  با حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران و شهردار منطقه ۱۳ در بوستان سیمرغ کاشته شد.

کاشت نخل‌های ۴۰ ساله در منطقه ۱۳ تهران

همزمان با آغاز جشنواره شهید باکری در منطقه ۱۳ و به مناسبت هفته منابع طبیعی، درختان نخل  با عمر ۴۰ ساله  به روش روت بال  با حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران و شهردار منطقه ۱۳ در بوستان سیمرغ کاشته شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، همزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانبار  و به مناسبت هفته منابع طبیعی، جشنواره شهید باکری « شهردار شهر عشق» با حضور مهدی پیر هادی ، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۳ آغاز و تندیس این جشنواره رونمایی شد .

رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت درختکاری از نظر اسلام ، ائمه معصومین و نگاه رهبری گفت : فرهنگسازی درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط زیست ، پاکی هوا و تندرستی شهروندان تاثیر زیادی داشته و ضامن ارتقای بهداشت روانی و افزایش نشاط و شادابی شهروندان می باشد.

شهردار منطقه ۱۳ نامگذاری جشنواره شهردار شهر عشق  را براساس، ویژگی های اخلاقی شهید باکری و  فداکاری های  نمونه شاخص و اسوه ای از خانواده خدوم شهرداری ایران دانست و افزود : با توجه به اهمیت نکوداشت قهرمانان و اسوه های فداکاری و ایثار، برگزاری جشنواره و  این آیین ها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود .

وی با بیان اینکه این جشنواره ۱۶ اسفند ماه مقارن با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانبار در مقبره الشهدای گمنام بوستان سیمرغ آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه همزمان با شهادت سردار مهدی باکری ادامه می یابد عنوان کرد: این جشنواره به مدت ده روز در قالب یادواره شهدای گمنام ، شهر تهران و افتخار محلات با شعار آزادگی ، ولایتمداری و شجاعت ، اخلاص و عبادت ، پاک دستی و حسن خلق برگزار و در مدت زمان مذکور ، طرح ها و خدمات مختلفی با همکاری همه معاونت های اجرایی ، روابط عمومی ،حوزه بسیج منطقه و نواحی چهارگانه ارائه می شود.

شهردار منطقه خاطرنشان کرد: در نخستین روز برگزاری این جشنواره در منطقه ۱۳، ۴ درخت نخل با عمر چهل سال به یاد شهید مهدی باکری، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  و دو شهید گمنام آرام گرفته از طریق روت بال  در بوستان سیمرغ کاشته شده است، روت بال ، روش نوینی است که بدون آسیب رسیدن به تنه و ریشه ،درخت به همراه ریشه و خاک از محل پرورش به محل کاشت منتقل می شود.

پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط مارش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، رونمایی از تندیس جشنواره ،شروع دیوارنگاری از شهدای ۸ سال دفاع مقدس، کاشت گل شاخص در اطراف مقبره شهدای گمنام،نصب آبخوری ویژه معلولان ، برپایی غرفه های خاطره نویسی از شهدا، نقاشی کودکان و آموزش های زیست محیطی از دیگر اقدامات اجرایی در نخستین روز جشنواره شهید باکری بود که با محوریت معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ به اجرا درآمد.