حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 3784
یکشنبه - 19 آبان 1398 - 08:00

بسته شدن دفاتری که عقد آریایی داشته باشند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:‌ عقد آریایی شرعا و قانونی وجود ندارد؛هر دفتری که این اقدام در آن انجام شود، بسته می شود.

بسته شدن دفاتری که عقد آریایی داشته باشند

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:‌ عقد آریایی شرعا و قانونی وجود ندارد؛ از این رو، هر دفتری که این اقدام در آن انجام شود، بسته می شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضائی آوای جامعه ، ذبیح اله خداییان در پاسخ به پرسشی درباره خبر عقد آریایی در دفاتر ازدواج اظهار داشت: برخی دفاتر که در آنها عقد آریایی انجام می شد، شناسایی و با آنها برخورد شد.

وی افزود: به دلیل ماه محرم و صفر عملا اتفاقی در این خصوص رخ نداد اما به همه دفاتر اعلام کردیم که هر دفتری که اقدام به این فعالیت داشته باشد، شدیداً برخورد و بسته می شود.
معاون رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: برای شناسایی این دفاتر بازرسان نامحسوس به استان ها روانه شدند و اگر شاهد چنین اقدامی باشند، این دفاتر بلافاصله بسته می شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره قانون دفاتر ازدواج و طلاق گفت: قوانین موجود قدیمی و نیازمند بازنگری است و در این خصوص، کارگروهی تشکیل شده است تا با همکاری معاونت حقوقی قوه قضائیه این قوانین پالایش و لایحه اصلاحی به مجلس تقدیم شود.