خبر » نبض جامعه
کد خبر : 37835
شنبه - 14 اسفند 1400 - 11:22

تقدیر از فعالان حوزه قرض‌الحسنه کشور

در دومین همایش «قرض نیکو» از فعالان و خیران حوزه قرض‌الحسنه کشور، با حضور مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تقدیر شد. به گزارش ایرنا، علی عاشوری در همایش «قرض نیکو» با با بیان اینکه امسال دومین دوره این همایش با حضور خیران و فعالان عرصه قرض‌الحسنه کشور برگزار شد، افزود: در این همایش مقالات ارزشمندی […]

در دومین همایش «قرض نیکو» از فعالان و خیران حوزه قرض‌الحسنه کشور، با حضور مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، علی عاشوری در همایش «قرض نیکو» با با بیان اینکه امسال دومین دوره این همایش با حضور خیران و فعالان عرصه قرض‌الحسنه کشور برگزار شد، افزود: در این همایش مقالات ارزشمندی از صاحبنظران حوزه قرض‌الحسنه دریافت شده که در نشریات علمی کشور منتشر خواهد شد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، مبانی اندیشه‌ای، فکر ی و فرهنگی قرض‌الحسنه را از محورهای این همایش عنوان کرد و ادامه داد: زمینه‌های اقتصادی، حقوقی و سیاسی قرض‌الحسنه و همچنین تجربه‌پژوهی در حوزه قرض‌الحسنه در این مقالات مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این همایش با مشارکت صندوق قرض‌الحسنه ملی مس ایران و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برگزار شد، اظهار کرد: قرض‌الحسنه در کشور ما ریشه در صندوق‌های خانوادگی و صندوق‌های محلات و مساجد دارد و در حال حاضر این فرهنگ از طریق موسسات قرض‌الحسنه با مجوز بانک مرکزی در حال تداوم است.

عاشوری خواستار اهتمام بیشتر دولت و مجلس در زمینه ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه شد و خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید با تصویب قوانین و حمایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، زمینه توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه را فراهم کنند.

در پایان این مراسم از فعالان حوزه قرض‌الحسنه، خیران و نیکوکاران و مدیران موسسات قرض‌الحسنه کشور با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.