خبر » سلامت » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 37608
دوشنبه - 9 اسفند 1400 - 09:15

افزایش چاقی دانش‌آموزان زنگ خطری برای نظام سلامت

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: کم‌ تحرکی و افزایش چاقی، عارضه جدی بین دانش آموزان و زنگ خطری برای نظام تعلیم و تربیت، نظام سلامت و نظام اجتماعی امروز و آینده کشور است.

افزایش چاقی دانش‌آموزان زنگ خطری برای نظام سلامت

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: کم‌تحرکی و افزایش چاقی، عارضه جدی بین دانش آموزان و زنگ خطری برای نظام تعلیم و تربیت، نظام سلامت و نظام اجتماعی امروز و آینده کشور است.

به گزارش گروه آموزش و پروش آوای جامعه ، صادق ستاری فرد، درآیین افتتاح مجتمع خیّرساز فرهنگی-ورزشی «حاج حسین اسدی» در اصفهان، اظهار داشت:  حدود ۴ هزار و ۶۰۰مجموعه ورزشی کشور متعلق به آموزش و پرورش است که بر اساس طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی-ورزشی، در گام اول تعداد یک هزار مجموعه، به صورت رایگان، در اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که مرحله اول این طرح تا پایان اسفندماه، در ۱۶ استان کشور اجرا خواهد شد، گفت: در مرحله بعدی به سمت آزادسازی و استفاده از محیط‌های مدارس، برای استفاده دانش آموزان و خانواده‌ها در روز‌های آخر هفته، روز‌های تعطیل، بعدازظهر‌ها و ساعات غیر آموزشی خواهیم رفت تا دانش آموزان بتوانند در هر زمان، در مدارس به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش افزود: به طور قطع خانواده گسترده آموزش و پرورش، برای رسیدن به هدف مطلوب، نیازمند استفاده از زیرساخت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی است و من امیدوارم در این مسیر از حمایت وزارت ورزش و جوانان کشور و شهرداری‌ها برخوردار شویم.

وی عنوان کرد: در پنج سال گذشته نرخ دانش آموزان مبتلابه چاقی و دارای اضافه‌وزن ۱۰درصد بیشتر شده است و نگرانی‌های جدی در این زمینه وجود دارد.

ستاری فرد با اشاره به این که کم‌تحرکی و افزایش چاقی، عارضه جدی بین دانش آموزان و زنگ خطری برای نظام تعلیم و تربیت، نظام سلامت و نظام اجتماعی امروز و آینده کشور است، گفت: این زنگ خطر را در وزارت آموزش و پرورش احساس کردیم و باید برای این مسأله و بحرانی که آینده کشور را تهدید می‌کند، برنامه داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای افزایش سرانه فضا‌های ورزشی دانش‌آموزی و درون مدرسه‌ای ۶۰مجموعه و مکان ورزشی درون مدرسه‌ای را برای استان اصفهان، پیش بینی کرده ایم، همچنین در قالب تأمین اعتباری که انجام‌شده ۱۰سالن ورزشی و ۵۰فضای ورزشی روباز برای استفاده دانش آموزان این استان پیش‌بینی‌شده است.

گفتنی  است، ساخت مجتمع خیّرساز فرهنگی-ورزشی «حاج حسین اسدی» با زیربنای هزار و ۵۵۰ مترمربع در سال ۱۳۹۵آغاز شد و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.