آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 37069
چهارشنبه - 20 بهمن 1400 - 12:54

طرح جمع آوری معتادین متجاهر با شناسایی ۱۶۰ نفر در جنوب شهر

طرح جمع آوری معتادین متجاهر در نقاط پر آسیب و بی دفاع شهری منطقه ۱۹ با شناسایی و جذب ۱۶۰ نفر از این افراد اجرا شد.

طرح جمع آوری معتادین متجاهر با شناسایی ۱۶۰ نفر در جنوب شهر

طرح جمع آوری معتادین متجاهر در نقاط پر آسیب و بی دفاع شهری منطقه ۱۹ تهران با شناسایی و جذب ۱۶۰ نفر از این افراد اجرا شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مهدی هدایت شهردار منطقه با اشاره به اجرای این طرح در راستای ساماندهی و توانمند سازی معتادین متجاهر گفت: این طرح در سه مرحله در بهمن ماه از طریق گشت زنی در نقاط پر آسیب و محل تجمع این افراد انجام و ۱۶۰ نفر از معتادان متجاهر مستقردر سطح محلات با مشارکت کلانتری و پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی، جذب و به مرکز غربالگری منتقل شدند تا پس از انجام آزمایش های لازم با اخذ حکم قضایی به کمپ های ترک اعتیاد ارجاع شوند.

شهردار منطقه با اشاره به استمرار این طرح در مراحل بعدی عنوان کرد: در صورت اختصاص ظرفیت دوباره توسط پلیس مواد مخدر، مرحله بعدی این طرح روزهای آینده اجرا می شود.

بوستان ها و نقاط تجمع معتادین متجاهر در نواحی ۵گانه ، خلازیر، زمین های بایر و حاشیه بزرگراه ها از نقاط پاکسازی شده از معتادان متجاهر هستند.

هدایت به ارائه خدمات حمایتی به معتادین اشاره کرد و افزود: بخشی از این خدمات از طریق کانکس های کاهش آسیب های اجتماعی مستقر در محدوده ناحیه ۳ در قالب مددکاری و مشاوره، خدمات بهداشتی و ایجاد امکانات استحمام و سرویس بهداشتی، انجام آزمایشات HIV و توزیع غذا  انجام می شود.

همچنین مددسرای مهر منطقه که به دلیل آمار بالای مراجعات، افزایش ظرفیت داشته است، با امکان پذیرش حدود ۱۷۰ نفر در هر شب، امکانات گوناگون را همچون مددکاری، پزشکی، مشاوره، حمام، آرایشگاه، لباس و غذای گرم برای بهره مندی افراد بی خانمان فراهم کرده است.

وی گفت:  برای ترغیب معتادان به ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه، افراد داوطلب برای استفاده رایگان از خدمات ترک اعتیاد به کمپ ها معرفی می شوند.