فعالیت غرفه های میادین شهرداری در ایستگاه های مترو
یکی از بهترین نقاطی که میشود اقلام اساسی و محصولات تنظیم بازار را برای کنترل و تعدیل قیمتها در ایام پایانی سال و پس از آن در ماه مبارک رمضان بدون واسطه به دست مردم برسانیم، ایستگاههای مترو است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران درباره چرایی انتخاب ایستگاههای مترو برای عرضه کالاهای اساسی از سوی این سازمان، با تأکید بر سیاستهای شهردار تهران و مساعدتهای اعضای شورای شهر در بحث حمایت از معیشت مردم، گفت: یکی از بهترین نقاطی که میشود اقلام اساسی و محصولات تنظیم بازار را برای کنترل و تعدیل قیمتها در ایام پایانی سال و پس از آن در ماه مبارک رمضان بدون واسطه به دست مردم برسانیم، ایستگاههای مترو است که این کار را با همکاری و تعامل خوب شرکت بهرهبرداری مترو انجام دادیم.
به گزارش گروه شهری آوای جامعه، ایوب فصاحت با اعلام اینکه در بدو ورود به اجرای طرح به جهت کمک به معیشت مردم، کارمان را با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی در تأمین محصولات اساسی و عرضه برنج، روغن، شکر، قند و چند محصول دیگر که بیشتر مورد نیاز مردم هستند، شروع میکنیم، افزود: این طرح به صورت مستمر در ایستگاههای منتخب مترو ادامه خواهد داشت و به تدریج به سایر محصولات ورود میکنیم و میوه هم عرضه خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه در چند ایستگاه مترو، مطالعات شروع شده و مطالعه ایستگاه متروی امام خمینی (ره) نیز تکمیل شده و اجرای طرح از این ایستگاه آغاز خواهد شد، اظهار داشت: تا ۱۵ اسفند، این طرح در ۳۰ ایستگاه مترو، مورد بهرهبرداری قرار خواهند گرفت و شاخصهای انتخاب و مکانیابی ایستگاهها، بر مبنای توافق دو طرفه است.
یک بخش، مربوط به موضوع تأمین و توزیع است که از سوی سازمان مدیریت میادین، تدبیر و تعیین میشود و بخش دیگر، مربوط به شرکت بهرهبرداری مترو است که تمهیدات و ملاحظاتی همچون نبود تجمع و ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی، مورد توجه قرار میگیرد.
فصاحت با بیان اینکه برای اجرای طرح، دو گروه بهرهبردار را مد نظر قرار دادهایم، عنوان کرد: یکی، بهرهبرداران قوی حوزه بازرگانی هستند که در حال حاضر در میادین میوه و تره بار کار میکنند، چون میخواهیم این طرح را هر چه سریعتر شروع کنیم و دیگری، بهرهبرداران جدیدی هستند که در مقاطع مورد نظر، اضافه میشوند
وی درباره تدابیر و تمهیداتی که برای جلوگیری از تجمع احتمالی که ممکن است با عرضه اقلام اساسی در ایستگاههای مترو به وجود بیاید، تصریح کرد : بخشی از این موضوع مربوط به سازمان مدیریت میادین است که با ارائه محصولات در بستهبندیهای سبک، به نحوی که برنامهریزی کردهایم که تحویل آنها به شهروندان و جابهجاییشان، راحت و محاسبه قیمت آنها، ساده باشد و در یک کلام، سرعت عمل در توزیع داشته باشیم و بخشی هم مربوط به شرکت بهرهبرداری مترو است که با توجه به همکاری فیمابین، انشاالله حداقل تجمع را خواهیم داشت تا بتوانیم با مدیریت هماهنگ در این عرصه، برای اولین بار شاهد توزیع کالاهای اساسی در ایستگاههای مترو باشیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه این سازمان و شرکت بهرهبرداری مترو در اجرای طرح عرضه کالاهای اساسی در ایستگاههای مترو، دید سودآوری ندارند، گفت: هدف مدیریت شهری از اجرای این طرح، آن است که اقلام تنظیم بازار را بدون واسطه و به صورت مستقیم به دست مردم عزیزمان برساند.