خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 37001
دوشنبه - 18 بهمن 1400 - 12:02

آغازبه کار سامانه اردویی دانش آموزی

برگزاری اردو در سطح شهرستان نیازمند اخذ «مجوز» و برگزاری اردوی خارج از استان نیازمند اخذ «کد اردویی» است.

آغازبه کار سامانه اردویی دانش آموزی

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش از آغاز به کار سامانه اردویی دانش آموزی خبر داد و گفت: از این پس برگزاری اردو در سطح شهرستان نیازمند اخذ «مجوز» و برگزاری اردوی خارج از استان نیازمند اخذ «کد اردویی» است.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی، در این باره اظهار داشت: به تازگی سامانه اردویی پس از پنج سال تلاش همکاران ما در این حوزه و مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه، با توجه به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون ایمنی راه ها که با امضای رئیس جمهور وقت ابلاغ شده بود، راه اندازی شد.

وی افزود: بر این اساس باید اطلاعات تمام دانش آموزان که برای بازدید و فعالیت‌های خارج از مدرسه و شرکت در اردو از مدرسه خارج می‌شوند، در این سامانه ثبت شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برگزاری اردو در سطح شهرستان نیازمند اخذ مجوز و برگزاری اردوی خارج از استان نیازمند اخذ کد اردویی است گفت: این کار امنیت اردوها را بالا می برد، زیرا خروج دانش آموز از استان نیازمند آن است که مورد تایید اورژانس، هلال احمر و وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.

رمضانی عنوان کرد: در ابتدای راه هستیم، مدیران مدارس اطلاعات اردو را ثبت می کنند و مزیت فراهم شدن این ظرفیت این است که سامانه به سایت همگام متصل است و تمام اطلاعات دانش آموزان قابل دریافت است. در ادامه مسیر تصمیم داریم با نهادهایی که در برگزاری اردو نقش دارند مانند هتل ها، اتوبوسرانی و غیره تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کنیم که هم به کاهش هزینه‌ها و هم افزایش امنیت سفرها منتهی شود.

وی تاکید کرد: اقدامات خوبی در حال انجام است و این ۳۰ درصد ظرفیت ماست که به تدریج ارتقاء می‌یابد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش همچنین با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار اثر به دبیرخانه کنگره پرسش مهر رسیده است گفت: استقبال از پرسش مهر بسیار خوب بوده است و بیش از ۳۵ هزار اثر یک دقیقه‌ای که دانش آموز مستقیم با رئیس جمهور سخن می‌گوید به دست ما رسیده و در حال تلاش هستیم تا اختتامیه کنگره پرسش مهر را اسفندماه جاری برگزار کنیم.