ایثار اجتماعی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 36881
چهارشنبه - 13 بهمن 1400 - 09:12

انتخاب برگزیدگان نهایی ششمین جشنواره جایزه ملی ایثار

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل کمیته‌های علمی و داوری انتخاب نفرات برتر ششمین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار خبر داد.

انتخاب برگزیدگان نهایی ششمین جشنواره جایزه ملی ایثار

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل کمیته‌های علمی و داوری انتخاب نفرات برتر ششمین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار در سطح سازمان های آموزشی عضو طرح شاهد و تعیین برگزیدگان نهایی خبر داد.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه ، محمدعلی فقیه اظهار داشت: با پایان مهلت فراخوان این جشنواره و دریافت نتایج مرحله استانی، کمیته‌های علمی با حضور اعضای کمیته داوری و مدیران هر سازمان آموزشی و نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار و پس از بررسی سوابق و رزومه تحصیلی واجدان شرایط و بر اساس شاخص‌های اختصاصی هر سازمان، نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به دبیرخانه جشنواره اقدام شد.

وی افزود: این جشنواره در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و از مقام آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان معزز شاهد و ایثارگر در سطح ملی تقدیر خواهد شد.

فقیه گفت: ششمین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار مانند پنج جشنواره قبلی با تعامل، مشارکت و همکاری سازمان های آموزشی عضو طرح شاهد شامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش‌ و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با هدف ارزیابی سالیانه دستاوردها و نتایج طرح شاهد، افزایش تحرک و نشاط تحصیلی در میان جامعه هدف طرح شاهد با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشور در سطح ملی برگزار می‌شود و نسبت به معرفی مقام‌های برتر تحصیلی عزیزان شاهد و ایثارگر اقدام خواهد شد.

رئیس ششمین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار درباره واجدان شرایط شرکت در جشنواره دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد : همسر و فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان واجدان شرایط شرکت در این جشنواره هستند که از طریق ستادهای شاهد و ایثارگر مراکز آموزشی و آموزش‌ و پرورش محل تحصیل خود برای شرکت در جشنواره اقدام کردند و کمیته‌های علمی و داوری بر اساس شاخص‌های اختصاصی هر دستگاه آموزشی، نفرات برتر را انتخاب و به دبیرخانه جشنواره مستقر در بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی کردند.

گفتنی است، آیین ملی گلبانگ انقلاب (زنگ انقلاب) صبح روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه همزمان با سالگرد لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دبستان دخترانه ایمان واقع در میدان شوش برگزار شد.