خبر » نبض جامعه
کد خبر : 36850
دوشنبه - 11 بهمن 1400 - 13:40

برنامه‌های «دهه فجر» سازمان اوقاف و امور خیریه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح برنامه‌های این سازمان به‌ مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر پرداخت.

برنامه‌های «دهه فجر» سازمان اوقاف و امور خیریه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح برنامه‌های این سازمان به‌ مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌ الله دهه فجر پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه، حجت‌ الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان درباره برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ابلاغیه برگزاری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی برای اجرا در بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم برای تمامی مدیران کل اوقاف استان‌ها ارسال شده است و مدیران کل، روسای ادارات، هیئت امنای بقاع متبرکه و مدیران مراکز افق امامزادگان باید اهتمام ویژه‌ای بر اجرای مفاد این ابلاغیه داشته باشند.

وی تصریح کرد: «فضاسازی محیطی و پیرامونی با هدف تعظیم شعائر و ایجاد شور و نشاط»، «برگزاری مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی»، «استفاده از ظرفیت مُبلغhk اعزامی»، «استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه» چهار عنوان برنامه مهم در این ابلاغیه است که باید به‌صورت ویژه به آنها توجه شود.

*برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در بقاع متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: دهه فجر امسال علاوه بر آذین‌بندی و تبلیغات محیطی امامزادگان، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی بقاع متبرکه برافراشته و بطور دائمی نصب می‌شود؛ همچنین آواهای ماندگار و خاطره‌انگیز در ایام پیروزی انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام عادل عنوان کرد: شعرخوانی شاعران انقلابی، اجرای گروه سرود و تواشیح، برگزاری مسابقه بصیرتی و فرهنگی، برگزاری محفل اُنس با قرآن کریم، سخنرانی شخصیت‌های برجسته سیاسی و همچنین غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گرانقدری که در بقاع متبرکه آرمیده‌اند در دستور کار قرار گرفته است.

*اعزام ۱۰۰ مُبلغ تخصصی برای تبیین گام دوم انقلاب

وی درباره استفاده از ظرفیت مُبلغین اعزامی در این ایام گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، اداره کل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تعداد ۱۰۰ مُبلغ تخصصی را به‌مدت پنج روز از تاریخ هجدهم تا بیست و سوم بهمن ماه جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب به مناطق مختلف کشور اعزام می‌کند.

*معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پیشنهاد داده‌ایم که خیمه‌های معرفت امامزادگان در دهه فجر با عنوان خیمه‌های انقلاب برپا شود، گفت: با توجه به حضور مُبلغین در دهه فجر، خیمه‌های انقلاب با محوریت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی از دوازدهم تا بیست‌ودوم بهمن ماه برپا ‌می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل گفت:  یکی از فعالیت‌هایی که همیشه مورد تاکید ما قرار گرفته، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه بوده است، بر این اساس فعال‌سازی کانال امامزادگان و استفاده بهینه از ظرفیت رسانه‌ و فضای مجازی، تولید محتوا با موضوع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و نشر در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت کانال شمیم افق و بازنشر محتوای آن و همچنین بازنشر کتاب شبهات وارده به انقلاب و پاسخ آنها در فضای مجازی و کانال امامزادگان مورد توجه قرار گرفته است.